Alla inlägg under oktober 2008

Av Sara - 31 oktober 2008 21:36





Emmy sov tills 7 imorse faktiskt. Kan man ju nästan

kalla sovmorgon. C drog iväg runt halv8tiden. Jag och

Emlan fixade lite frukost och sånt. Sedan hörde Tony av sig

och vi bestämde att han skulle komma hit en sväng, och sedan

följa med oss till Birsta. Väl där blev det pizza m. vitlökssås.

Skitgott! ...var faktiskt jättelänge sedan jag åt pizza.

Jag och Tony köpte varsin parfym, och jag passade även på

att köpa lite smink. Emmy hade inte sovit en blund under hela dagen

så hon var sådär lagom rolig i slutet av vår Birsta-tur.

Men vi hann trycka i oss en bakelse(Tony) och ett wienerbröd(jag)

innan vi kapitulerade. Tröttare än tröttast var vi allihop.Emmy

somnade så fort vi hade satt oss i bilen.

Jag skjutsade hem MrT och for vidare till Kalmarv. och hämtade

upp Joel, som skulle följa med oss hem för att ladda lite låtar.

Mer kaffe alltså. Väl hemma fortsatte Emmy att sova, så jag väckte

henne efter att Joel gått, så hon kunde få lite middag.

Vi avslutade denna effektiva dag med att diska och dammsuga.

Sedan tog vi ett bad, innan det var dags för nattning.

Fast som vanligt då jag ska lägga Emmy, så är hon så busig.

Strax innan 21 somnade hon iallafall, på golvet, med tv:n på

högsta volym, hehe.


Nu väntar jag på att Christian ska komma hem, så jag

får höra hur det gått idag.

Han ska iväg imorgon också. Och min kära svärmor kanske

ska vara barnvakt åt Emmy så jag kan plugga. Världens bästa!


Trevlig helg på Er alla =)


Av Sara - 31 oktober 2008 08:06



Igår var ännu en mamma-Emmy-dag.

Promenad, mys och lek. Katrin var förbi på

kaffe i vanlig ordning och vi satt ett tag och

målade alla tre, hehe. Efter middagen kom Joel

och Cattis förbi. Jättekul, och Emmy blev överförtjust!


Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. C blir borta hela dagen

även idag. Blir nog en promenad, lite dvd-tittande och ev.

en tur till Birsta för mig och Emlan.. Imorgon ska C bara vara

borta halva dagen, så då ska jag plugga då han kommit hem..

Kul helg *s* Har faktiskt blivit bjuden på 2 fester nu i helgen,

men det känns väl inte speciellt aktuellt. =P


Återkommer, om Emmy vill låta mig sitta vid

datorn nått idag. Igår fick jag INTE det iaf. haha /S

Av Sara - 29 oktober 2008 20:45



C stack iväg en sväng redan idag. Jag och Emmy har tagit

en promenad och invigt hennes nya vinteroverall.

Sedan kom Katrin hit och drack lite kaffe.

Ikväll har vi dammsugit(Emmy jagade dammsugaren och

skrattade), torkat golv(Emmy for runt med sin lilla minimopp

och torkade minst lika bra som jag) och hängt tvätt(Emmy

räckte mig faktiskt nått plagg emellanåt,istället för att riva

ner). Efter gröt och tandborstning hade jag tänkt att hon

kunde sova..men icke! Hon låtsades sova, och så snart jag

tänkte smyga ut ur rummet så kollade hon upp och skrattade

och sa : Mamma! =) Nu har vi legat på golvet, invirade i ett

täcke och omringade av en massa kuddar, och kollat på tv..och

 somnade hon faktiskt tillslut

...Min älskade lilla unge. Tack för

världens bästa mor-och-dotter-dag!

Jag älskar dig av hela mitt hjärta!

..................................................


Eftersom Emlan verkar vara på bättringsvägen, och C

ska åka iväg imorgon, så kanske vi hittar på nått

roligt då. Vet bara inte vad ännu.  hehe.

På eftermiddagen ska vi nog träffa Joel iallafall. Ska bli

kul, för det var ett tag sedan.

Nu väntar jag på att Christian ska komma hem...

Btw så skulle jag inte ha nått emot att vara hemmafru, haha.


Emmy, med den fina blåtiran som

hon skaffade sig i morse.

.

.


..och 2 bilder fr. vår vagnpromenad =)

..................................................
.......

Och den första snön har kommit! Vet inte vad jag ska tycka

om det. Men liiiiite mysigt är det ju. hehe.

Nä..det var nog allt för idag. GodNatt på Er!

Åter imorgon /S

Av Sara - 29 oktober 2008 08:34




Det är kallt ute idag...Typ - 3grader, haha, men ändå!

Vintern är snart här, och jag vet inte om jag tycker

om den eller inte. Mörkret, tända ljus och julstämning

gillar jag. Men inte kalla fingrar, snöskottning och

torr hud..


Emmy är hemma idag också, men verkar vara på bättringsvägen.

*pepparpeppar* Imorgon ska vi nog hitta på nått om läget

är stabilt. =) C ska ev. ut på hemligt uppddrag han, hehe.

På fredag hoppas jag att Emlan kan gå på dagis, så jag kan

plugga lite matte..

Nä..nu ska jag ta en dusch iaf. Inget speciellt planerat ännu../S

Av Sara - 28 oktober 2008 17:55



Dåligt väder, Emmy har magsjuka, jag har fått ännu

ett mystiskt migränanfall(?)...Och just Därför, mina vänner, har

det varit dåligt med upptatering i bloggen. Nu vet ni det. =)


Här kommer lite bilder iaf...

Emlan i vagnen


Katrin & Emmy


Malin, då vi käkade lunch på Tandoori

...och jag.


Emmy vill dammsuga =)


Emmy & Malin, i söndags(Karin i bakgrunden)


Karin sliter med att fixa middagen...och jag..hm..tittar på?! =P


farmor Karin och Emmy (och Robban)


..................................................
......

Nu ska jag väcka Emmy och kolla om hon vill ha lite

yoghurt och blåbär, innan hon ska lagga sig igen för natten.

Sedan ska jag och C kolla på film och äta "Det goda".

Min älskade sambo...Köpte en Diesel-parfym till honom idag

för att han tar hand om mig och Emmy =)

Mer bloggning imorgon kanske....Hej så länge! /S

.........




Av Sara - 24 oktober 2008 19:30



Emmy har vaknat flera gånger under natten.

Varit jättevarm och druckit en massa äppledryck.Lillpluttan

Kl. 06.15 var det dax att kliva upp. (C fick sovmorgon)

Lite feber fortfarande, men efter en supp. panodil

var hon feberfri framåt lunch. Strax innan 13 kom svärmor

hit, och vi åkte och hämtade upp Malin.

Sedan mötte vi upp Lotta och Eric på stan.

Vi började med en fika på Barista. Mycket gott.

Shoppingen lät inte vänta på sig. Malin gick ut hårt, haha.

Själv köpte jag bara en stickad tröja och två ögonskuggor

på MakeUpStore. Trots att både jag och Emmy var rätt sega

så har vi haft en mysig dag. Kul att träffa Lotta och Eric också =)


Nu sover Emmy, och jag och C ska äta "Det goda" och kolla på

film...Kanske orkar ladda upp lite bilder senare ikväll..KANSKE!



Av Sara - 23 oktober 2008 21:23



Idag har jag jobbat på förmiddagen. Sedan for jag och hämtade

upp C och Malin för att käka lunch på Tandoori. Gött!

Hann även med en sväng på stan...och att träffa Lotta. =)


Efter att ha planerat fredagens tjej-mys in i minsta detalj

så händer följande:

*jag upptäcker att jag får lön på måndag ist. för på fredag

*Emmy vill inte äta middag, och visar sig ha en temp. på 39.4

Oväntat? Njae...kanske inte. Min vanliga otur liksom.

Dumt att få glädjas åt lite pengar och en ledig helg

tydligen....Phö!

Jag känner mig annars småförkyld igen, och kroppen vill inte

riktigt vara med efter de senaste dygnens sömnbrist.

Lägg till lite mensvärk till det, så är livet komplett, haha.

Nu ska jag avsluta detta bistra inlägg.

Sova, och hoppas att allt blir bättre tills imorgon.

G´Natt! /S


Uppdatering 22.16

TVÅ bra saker har jag ju faktiskt att komma med.

Jag har gått upp 3 kilo(vägde mig på jobbet idag) och

väger nu 42 kilo. Grattis till mig, hehe.

OCH jag har världens bästa sambo...Ingen nyhet kanske

men värt att påpekas. Älskar Dig, Christian =))

Av Sara - 22 oktober 2008 05:42


Fortfarande vaken, och ska vara det i drygt 6 timmar

till...Förbannade sjukhusbesök!!

C ska iväg på sjukhuset han också idag..fast redan kl.8.30

Han ska på röntgen pga sin whiplashskada.

Igår var han och tränade medans jag sov. Duktig sambo ;)


Snart fredag...ledig helg...Och lön!!

Ska köpa vinterkängor till Emmy, och lite nya

kläder att ha på dagis. Sedan vill jag shoppa lite annat också

fast det får väl vänta tills alla räkningar dragits, så man vet

vad man kan/eller inte kan,göra av med, hehe.


*** Grattis svärmor Karin, på födelsedagen idag!! ***


3/5 av familjen Nordström firar annars födelsedag i

december, så där lagomt lägligt innan jul och allt *s*

Och Robban fyller också år då!

Mmm...Mycket tårta kommer det att bli iallafall =))

På tal om tårta, så har jag inte ätit nån sån inatt..

Och då måste jag faktiskt få påpeka att den stod kvar

i kylskåpet även idag! Här kan man snacka karaktär....Eller

så kanske det kan vara så att jag inte vågade äta den eftersom

den förmodligen stått där för länge...haha.


Nu ska jag jobba undan det sista här...

så: Ha en bra dag allihop!



Ovido - Quiz & Flashcards