Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 29 november 2008 20:21



SÅ FORT DU LÄST DETTA HAR DU BLIVIT UTMANAD

Regler: Du måste svara på alla frågor och sen utmana alla som läser detta.


ÅTTA SAKER OM DIG SJÄLV:


1. Är du singel?: nej

2. Är du lycklig?: för det mesta

3. Är du uttråkad?: det händer

4 är du ledsen?: ibland

5. Är du italienare?: nä

6. Är du cool?: haha..nä

7. Är du från Irland?: icke!

8. Är dina föräldrar fortfarande gifta?: ja


ÅTTA SAKER OM DITT KÄRLEKSLIV:

1. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?: jo..jag har bevis! =)

2. Har du någon gång blivit sårad?: FÖR många gånger

3. Har du någonsin tänkt på samma tjej/kille flera gånger under samma natt? förmodligen

4. Har du gillat en tjej/kille utan att berätta det för henne/honom?: säkert

5. Har du kysst någon under de två senaste veckorna?: ja, min sambo

 6.Har du haft en hemlig beundrare?: vet inte..Hemlig var det va?

7. Är du kär?: Ja

8.Vill du gifta dig?: jag SKA gifta mig inom en snar framtid,förhoppingsvis

TVÅ ALTERNATIV:

1. Bilddagboken eller lunar?: phö!

2. Hår eller ögon?: helst både och..haha

3. Katter eller hundar?: katter

4. Några få bästa vänner eller jättemånga "vanliga" kompisar?: Mina få riktigt bra vänner, kan jag inte vara utan. Dom andra är roliga att träffa och ta en fika med nån gång ibland

5. Coca-Cola eller Pepsi?: Cola, of course

6. Utekväll eller romantisk hemmakväll?: romantisk utekväll *s*

7. Pengar eller lycka?: pengar kan göra en lycklig, så..

8. Dag eller natt?: natt

9. Msn eller mobil?: mobil


TIO "HAR DU NÅNSIN...":

1. Blivit påkommen när du försökte smita hemifrån? minns inte, men troligtvis

2. Brutit nåt?: Löften, och några ben i kroppen

3. Gjort nåt du ångrar?: vem har INTE det?

4. Hoppat Bungee Jump?: Nä.skulle förmodligen dö av rädsla och ångest

5. Ljugit för någon du tycker om?: ja tyvärr

6. Ätit en hel tårta?: jadå

7. Gjort bort dig offentligt?: haha..hela tiden

8. Viljat bli tillsammans med ditt ex igen?: hm..ja, men det var nog ett gäng år sedan

9. Gråtit när ett husdjur dog?: ja, då jag var typ 5år

10. Velat försvinna?: ja, men inte nu längre


SENASTE:

1. Telefonsamtalet du gjorde: till Katrin

2. Telefonsamtalet du fick: Malin(då jag svarade i C´s telefon)

3. Personen du var med: Christian

4. Roligaste grejen som hänt: jag klarade matten

5. Personen du smsade: svärmor

6. Skrev till på myspace: -

8. Du kommenterade: nåns blogg, förmodligen

9. Du tillbringade natten med: min lilla familj

10. Du kramade: Christian och Emmy

Av Sara - 28 november 2008 21:19



Svara med bara ett ord:


Var är din mobiltelefon? här

Var är din (o-)äkta hälft? soffan

Ditt hår? kort! =(

Din mamma? Maybritt

Din pappa? Rolf

Syskon? inga

Det bästa du vet? familjen

Din dröm inatt? ?

Din dröm/dina mål? många/mycket

Rummet du är i? Emmys

Din hobby? Shopping

Din skräck? saknad

Var vill du vara om 6 år? Hus

Var var du igår kväll? Hemma

Vad du inte är? lång

 En sak du önskar dig? storvinst

                                    Var du växte upp? Ånge

                                   Det sista du gjorde? bloggade

                                          Dina kläder? Jeans

Din TV? LCD

  Ditt/dina husdjur? Dammråttor

Dator? två

  Ditt humör? hyfsat

Saknar någon? Ja

  Din bil? v50

Något du inte har på dig? stringtrosor

Favoritaffär? NK

Din sommar? jobbade

Älskar någon? flera

Favoritfärg? Svart

 När skrattade du senast? ikväll

När grät du senast? ??



Av Sara - 28 november 2008 21:05



Efter att ha lämnat Emmy på dagis, blev det en

tur till Birsta för att handla en massa julpynt

samt lite mat. Fick sällskap av Emelie också =)


Nu är julgardinerna upphängda, adventsstakarna på

plats och en och annan tomte har också fått flytta in.*s*

Jag har verkligen aldrig varit nån pysslig och huslig person

men nu har man ju barn så då måste man ju anstränga sig lite =P

Och visst kan jag väl hålla med om att det är rätt mysigt,hehe


*Appropå kommentarerna: Nä, jag är nog inte med barn...

Men det vore inte helt fel om det blev så snart =)

.

.


Dagens Emmy-bild:

Jättekul med kvällsbad =)

.

.

Nu ska jag vara lite social m. min käre sambo.

Trevlig helg på Er allihop /S




Av Sara - 27 november 2008 11:18



Ja, jag mår illa. Och känner mig svimmfärdig. =/

Säkert bara för att jag sagt att jag minsann ALDRIG

blir magsjuk, haha..Men men..bara att hålla tummarna

för att det inte blir värre än så här nu. Inga direkta

tecken på magsjuka iallafall.

Idag ska jag jobba till 21.30 Skulle eg. börja 13, men ska

åka dit lite senare, eftersom jag måste får ordning på

mina betyg som just nu finns på Komvux. Dom ska

skrivas på av en rektor, hämtas av C och postas av mig

för att förhoppningsvis komma fram i tid tills på måndag!


Nä, nu ska jag äta ett ägg och dricka lite fullkornsvälling.

Gott va? hehe. /S


Av Sara - 25 november 2008 22:52



 

Efter chokladbiskvin och en dusch, började

jag känna mig hyfsat pigg. Så pigg att jag bestämde mig

för att slå på stort och plocka ögonbrynen.

Och vad skådade då mitt ena öga..Jo, en nästan mogen

finne på näsan. Glömde totalt bort mina buskiga bryn,

och började klämma och peta på den,till en början

ganska oansenliga lilla pricken.

Jag gjorde alltså precis som man inte ska göra.

Vips, så hade den näst intill osynliga finnen förvandlats till

en lys-röd böld, som förmodligen inte kommer att läka på

flera veckor. Bra jobbat!*s* Att man aldrig lär sig!?

Nu ska jag sova, och hoppas på att min röda näsa

är en aning mindre uppseendeväckande imorgon.

GodNatt! /Love "Rudolph" =P

Av Sara - 25 november 2008 21:31

Antingen ska jag ha mens snart, eller så är jag

gravid..Måste vara nått av alternativen iallafall

eftersom jag är sjukt sugen på choklad*s* Visst äter jag

mycket godis och sånt i vanliga fall också, men nu

har jag ett verkligt sug efter choklad.Och KAKOR ska det

vara, inte godis. Kladdkaka är en favorit!

Har käkat det så gott som varje kväll, i en veckas tid nu..hmm =P

Och just nu sitter jag och smaskar i mig chokladbiskvier, hehe.


Av Sara - 25 november 2008 09:33



Emmy är feberfri idag*pepparpeppar*- Och sov tills

klockan var strax före 9 =) Nu har vi/hon käkat frukost,

och jag har dammsugit, kört igång tvätt-och diskmaskin.

C ska vara på vårdcentralen kl. 10.

Emmy och jag ska leka och mysa, innan jag

börjar jobba kl. 13. Men nu har även jag börjat

snora igen! =/ Varför blir man aldrig FRISK????

Nä, nu vill Emlan ha min uppmärksamhet,hehe.

ha en bra dag! /S

Av Sara - 24 november 2008 23:00



Blev en sen kväll även ikväll. Men inte pga nån

tråkig matematik, utan mys i soffan m. sambon,

tittandes på CSI. Och så har jag käkat en halv påse

Stjärnor m sourcream-smak. Det var jag värd, tyckte jag =P

Magknip fick jag naturligtvis, men gott var det!

Nu ska jag snart lägga mig bredvid min snarkande dotter,

som vaknar med jämna mellanrum och gråter..Stackars!

Hoppas verkligen att hon kryar på sig snart, och att hon

håller sig frisk ett tag sedan.

G,Natt allihop! /S



Ovido - Quiz & Flashcards