Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 31 januari 2009 20:19



Lördagen har bestått av lunch i Birsta och

storhandling på Ica. Middag ikväll med svärföräldrarna

plus Micke. So far so good...

Men runt 18.30 då Emmy käkat sin kvällsyoghurt börjar

hon tokspy! Två kaskadkräkningar över min nya tidning,

golvet och mina strumpor och byxben....

Då blev det så klart ett bad, men då jag lagt henne på

skötbordet för att torka och ta på pyjamasen kommer nästa

monsterkräkning. Bara att sätta ner henne i badkaret igen

och spola av henne. Sedan gick C och nattade henne, och

hon somnade gott...För att en halvtimme senare vakna och kräkas

i sängen och sedan över hela golvet =/ Stackars pluttan!!

Nu har hon druckit  vätskeersättning och fått en massa tröst.

Och sover igen...Får väl se hur länge.

Undrar om det är magsjuka eller nått hon käkat och är känslig

emot. Gissar väl på vinterkräksjuka eller nått liknande, men

hoppas att det INTE är så.............../S

Av Sara - 29 januari 2009 19:23



Gårdagskvällen var trevlig! Vi mötte Malin och Robban

på Jop´s runt 19tiden. Där käkade vi en massa god

mat (jag åt räkcocktail till förrätt och plankstek som varm-

rätt)- Efter all mat gick vi och såg "YesMan" på bio.

Var riktigt rolig ju =) Stackars svärmor fick sitta hemma

i vår lägenhet och kolla på tv tills närmare 23.30


Idag har jag varit på skolan. Mötte upp 2 av tjejerna 1,5 timme

innan lektionen. Fikade och snackade en massa skit typ, hehe.

Satt och funderade då jag satt på bussen på väg hem:

Gud vad nöjd jag känner mig med val av utb.! Det är så himla

intressant och givande och jag har lärt känna grymt trevliga

människor =) Jag är verkligen NÖJD med tillvaron nu =)

Emmy fick skjuts med Micke till dagis, eftersom han och C

har grejat i hans lght även idag. Och Emelie hade skickat

med ett par stickade små sockor som det stod "Sötnos" på!

Tack tack! Dom var jättefina =)


Imorgon har vi föreläsning om lagstiftning igen. Fortsättning

på gårdagens föreläsning. Låter ju verkligen som ett skittrist ämne,

men det var faktiskt jätteintressant!

På eftermiddagen ska jag på AfternoonTea m. Malin och

Lotta. Ska bli grymt gott med scones, marmelad och allt vad det är!

Ingen utgång imorgon...Orkar inte, och har kommit på att jag

hellre myser i soffan m. min sambo ;P

Nu är jag trött. Kanske ska försöka komma i säng tidigt.

Börjar 8.15 imorgon.

Inga bilder idag heller....Jag är helt enkelt för lat,och trött =P

Av Sara - 28 januari 2009 15:02


Nu har jag dammsugit och torkat golven.

Även skurat toaletten...Uäck!

Efter detta, en liten paus och en skål med

flingor och mjölk är illamåendet borta. Gud så skönt!

Snart dax att hämta hem Emmy nu! <3

Av Sara - 28 januari 2009 14:53


Jag har fått en utmärkelse av Emelie 



Reglerna kring denna utmärkelse är att

lista 5 saker jag inte kan vara utan:

1. min familj

2. mina vänner

3. framtidsplaner

4. min mobil, haha

5. pengar, så klart =P
och ge utmärkelsen vidare till 5 bloggvänner jag tycker förtjänar den:

Malin.N

Lotta

Maijsan

Malin.H

Tulay

Av Sara - 28 januari 2009 12:51



Idag är jag rätt pigg. Föreläsningen var väldigt

intressant och givande. Det var vår "gamla" sjuksköterska

från K-Lund som berättade en massa spännande saker

om lagar etc. Nu är jag hemma igen. C är i Mickes lght. och

hjälper till. Jag har plockat undan lite här hemma, och nu

var det tänkt att jag skulle dammsuga och torka golv, men:

Är så grymt illamående och yr att jag bara vill försvinna!!

Har mått lite småilla i några dagar nu, men inte så att jag spytt

eller så. Idag är det värre, och jag hulkar bara jag känner

minsta matlukt eller liknande =/ Hoppas verkligen att det går över

snart, för vi ska ju på bio med Malin och Robban ikväll.


Nä...ska försöka äta nått och sedan tvinga mig själv att städa lite

till innan jag ska hämta hem Emmy. /S

Av Sara - 27 januari 2009 19:43



Shopping i Birsta var det ja.:

Och nu är vi en köksgardin, en potta,

fyra nappar och en massa mat rikare än då vi for.

Två tavlor till vardagsrummet beställde vi också.

Det skulle ta 2-3 veckor innan som fick hem dem.

Dagens bästa köp var dock en ny kamera =)

En systemkamera blev det. En Nikon D60.

Så nu kommer det att kännas kul att fota igen!




Imorgon måste jag förbi ett

Apotek och köpa järntabletter. Imorse blev jag yr, illa-

mående och svimmfärdig, precis som då jag väntade Emmy.

Och eftersom jag har rätt lågt järnvärde i vanliga fall, så

misstänker jag att det är dax att börja äta lite tabletter igen då.


Resten av veckan är det skola och plugg som gäller.

Förhoppningsvis blir det en fika på stan med både Malin

och Lotta på fredageftermiddagen. Och utgång på kvällen(?).

Måste kanske kika på några nya kläder också...Känns liksom

inte så kul då man gått upp i vikt.

Vägde mig i förrgår. 45,3. Alltså har jag lagt på mig 2 kilo

sedan inskrivningen. 1 kilo per vecka. Haha.

Hoppas det inte fortsätter så bara!


Nä nu ska jag ta ett bad och sedan göra ett tappert försök

till att vara en mysig flickvän och sambo.

Inte alltid så lätt så man är tröttare än tröttast och

sur/arg/ledsen och allt vad det nu är. Tur att man kan skylla

på hormonerna iaf. ;P


Av Sara - 26 januari 2009 21:27



Räkningarna är betalda och Emmy ligger och sover......

Blev ingen fika m. Lina idag. Istället kom Anna och Pontus förbi

en sväng ikväll. Alltid lika trevligt. Emmy fick en rosa flodhäst =)


C har spenderat hela dagen ute i Birsta, m. Micke. Och jag

har varit på skolan och haft Bibliotekskunskap. Det var ung.

precis lika spännande som det låter, hehe. Men man har säkert

nytta av det framöver kan jag tänka mig.

Imorgon ska vi åka och köpa tavlor, gardiner etc. Har dragit ut

på det länge nog nu. Svärfar skulle kolla upp lite ang. renoveringen

av våran hall också. Så nu kanske det snart börjar hända saker! =)


Nä nu ger jag upp för idag...Har inget mer att tillföra

bloggvärlden en måndagskväll som denna,hehe.

Tack och godnatt! /S




Av Sara - 26 januari 2009 21:11


tidningsbilden från ST(2007nångång), som Katrin fotat.


C flaskmatar Emmy för första gången =) Hon är ca 2 mån. här tror jag


första UL-bilden på Emmy



jag i Norge, sommaren 1007. Var i v. 28 då bilden togs


Emmy, i aug. 2008. Bra precis 1 år gammal.(Hemma hos Linda & Molly)


Malin m. pytteliten Emmy, i Birsta


Christian



jag, med snygg-minen =P


C och jag på hotellrummet, då vi var i Sthlm i sep.08




Ovido - Quiz & Flashcards