Alla inlägg under februari 2009

Av Sara - 27 februari 2009 20:59



Fick ett sms från svärmor ikväll...Hon undrade om inte vi

(jag och C förstås) firade 3 år tillsammans denna helg.

Och visst f*n...det stämmer ju!!

Har en tendens att glömma bort årsdagar och andra viktiga/

mindre viktiga datum jag. Mina vänners födelsedagar är tillexempel

något som jag har sjukt svårt att komma ihåg.

Pinsamt är bara förnamnet!


Emmy är lite täppt i näsan, och får Nezeril innan hon ska lägga

sig på kvällarna. Tveksamt om hon ska följa med på kalaset

imorgon. Trist. Men jag har ju sällskap av Anna och Pontus,

så det blir nog bra. På söndag ska jag fortsätta min läsning om

cellen, vävnader och huden...Och sedan hoppas på att bli

godkänd på måndagens seminarium.


Idag har jag varit på skolan en sväng. Jag och en annan tjej i

klassen försökte reda upp en massa konstiga begrepp ur

den konstiga boken vi har, haha.

Sedan åkte jag och hämtade upp C. Vi åkte till Birsta och träffade

min mamma, som höll på att shoppa sig lycklig. Hon bjöd på lunch

också, så det var ju bra ;)

Jag hann även med att rensa Emmys garderob, innan det var

dax för hämtning på dagis. Efter middagen kom Katrin hit.

och hon stannade tills för en liten stund sedan.

Nästa vecka ska Emmy bo i Matfors fr. ons.kväll till fre. och

följa med sin farmor på det dagis som hon jobbar på i Lucksta. =)


Trevlig helg! /S


Av Sara - 26 februari 2009 20:50



Jorå...en snabblogg innan det är dax att sova

hade jag tänkt unna mig en kväll som denna.

Har gjort ett gäng spännande/mindre spännande

upptäckter de senaste dagarna:


* Anatomi och fysiologi är inte min starka sida

* Emmy verkar ha dragit på sig ännu en förkylning

* jag har gått upp mer i vikt

* man bör inte tatuera sig vare sig man är gravid eller ammar

  (what a shame!)

* det är trevligt med studiebidrag, stämplingspengar OCH lön

* bebis hjärtljud ligger runt 154-155 slag/min.

* kaffe med låglaktos-mjölk är gott!

* jag har förälskat mig i gröna, sura äpplen

* trött, is my middlename, men jag ska fixa det!

* vintern är inte över än, trots att man hade börjat hoppats

* Christian är världens bästa sambo, för det mesta ;P

-----------------------------------------


Imorgon ska jag plugga så ögonen blöder.

På lördag är det barnkalas på Alnö.

På söndag blir det mer läsning, inför det kommande

examinationsseminariet på måndag.

Nu ska jag prata lite med C som nyss kom hem..../S

Av Sara - 24 februari 2009 14:42


Vad händer här då?  

Jo, nästa kurs har redan kört igång..Shit..Hann ju knappt andas ut

över helgen ens. Men det är väl så det ska vara =P

Idag fick jag hem min nya dyyyra bok. Och jag har försökt läsa

lite nu medan Emmy fortf. är på dagis, men herregud! säger jag

bara...Kommer att ta tid att reda ut alla begrepp, som protein-

syntes etc. etc. =/ I övermorgon ska jag iaf. till BM och lyssna på

hjärtljud. Har lite frågor också som jag hoppas kunna få svar på.

Annars är det bara bra med lilla familjen här, och det är ju skönt =)

*pepparpeppar*

Nu kom Katrin hit...Måste vara lite social,hehe


En liten uppdatering idag iaf =P /S

Av Sara - 21 februari 2009 19:00



Efter tentan(som förövrigt inte gick så där jättebra)

har jag legat däckad i nästan ett dygn.. Feberfrossa, ONT

i hela kroppen och illamående. Härliga tider!

Trodde först inte att jag skulle klara av att skriva på

fredagsmorgonen, eftersom jag kräkts kvällen innan och

sovit jättedåligt. Var tvungen att lägga mig ner 3 gånger

innan jag skulle åka, då jag höll på att svimma. Men skam den

som ger sig, hehe. Iväg kom jag..och nu är den första tentan

avklarad. Bara att hålla tummarna för att jag klarade Godkänd-

gränsen också =P


Efter att jag kommit hem, sov jag några timmar tills det var

dax för nästa åtagande: Att ta mig bort till Skönsberg

där jag bokat tid hos Grim, som skulle kolla på min söndertatuerade

arm. Vill ju göra en cover-up, och han sa att han säkert kunde

fixa nått, så nu håller jag på att försöka hitta några snygga motiv

så han har nått att gå efter... Längtar efter att kunna ha

kortärmat...UTAN att skämmas! =/

Idag är jag bättre, tack och lov. Och vi har hämtat hem Emmy =)


Hoppas ni har en mysig helg! /S


Av Sara - 19 februari 2009 14:52


världens bästa sambo och svärmor =)


mysigaste kramen


våra nya tavlor...och Micke


min tuffing


kvällsbad


Emmy, jag, Christian och Micke..då C fyllde år


Emmy med sin favorit Robban =)


Malin och Robert



Emmy sjunger Imse Vimse Spindel, haha

**************************************************
***

Av Sara - 17 februari 2009 20:53


Du vet att du har barn när...:

1. Chansen att trampa på en legobit är större än att bli bjuden på fest.

2. Dammsugarpåsen blir full oftare än du.

3. Du lägger mer tid på att jaga vinterstövlar till barnen i augusti än att bättra på solbrännan.

4. Du kan hälla upp exakt 200 ml vatten i en flaska med förbunda ögon.

5. Du börjar svänga dig med ord som 'galonisar', 'mellis' och 'öppnis'.

6. Du börjar tycka att en stund ensam med dammsugaren känns som en form av behaglig mental terapi istället för ett nödvändigt ont.

7. En vanlig och nödvändig renlighetsdusch (ensam) känns som att gå på värsta lyx-spa.

8. Du har bara tid att raka hälften av det du tänkt.

9. Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred.

10. Barnet spyr, och du fångar det i händerna.

11. Någon annans barn spyr på ett kalas och du fortsätter äta.

12. Du anser att fingerfärg är en laglig substans.

13. Du behärskar konsten att servera två olika saker på samma tallrik utan att det är nära varandra.

14. Ditt barn insisterar att du läser 'Totte går på pottan' högt i doktorns väntrum, eller ännu hellre på centralstationen... och du gör det.

15. Du skaffar en barnvakt då du och din man inte varit ute ensamma på evigheter, och sedan tillbringar du halva kvällen med prata om dem och ringer och kollar att det går bra.

16. Du hoppas att ketchup är en grönsak, då det är det enda ditt barn äter.

17. Du är emot krigsleksaker, medan ditt barn formar sin smörgås till en pistol.

18. Du kommer på dig själv när du gör din mans smörgåsar i roliga former.

19. Du snabbspolar förbi scenen där jägaren skjuter Bambis mamma.

20. Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet.

21. Du läser att en femåring i genomsnitt frågar 437 frågor om dagen och blir stolt över att din barn ligger över medel.

22. Du tycker att det är fullständigt normalt att gå på toa med sällskap eller öppen dörr....

23. Du rullar kundvagnen i mataffären fram och tillbaka, fram och tillbaka....

24. När du inte för ditt liv kan fatta hur folk utan barn kan ha tidsbrist!

25. Du börjar diskutera bajs och spyor med dina kollegor på jobbet, utan att fatta att de tycker det är ÄCKLIGT!

26. Står lika svarslös varje gång du får frågan om vad du gjort i helgen...

27. Du ringer upp en kompis kl 9 på lördagsmorgonen och förvånas över att dom låg o sov ännu, det e ju mitt på dagen ju...

28. Du blir irriterad om nån ringer efter klockan 21 på kvällen, man ringer väl inte folk nästan mitt i natten...

29. När man slutar använda handväska och har ett fack i skötväskan för sina saker...

30. Man vet att man är förälder när man kan sova på sin egen arm balanserandes på sängkanten, när man har fått lillen att somna om och därmed försöka få en 'sovmorgon'.

31. När man ringer oftare till sjukvårdsupplysningen än till släkten.

32. När du tycker 4 minuter bajsning på toan är egen-tid...

Av Sara - 16 februari 2009 22:37




Ja....man är kanske inte världens lyckligaste just nu, hehe.

Dagarna går åt till tentaplugg/och de vanliga vardagsbestyren

förstås/, på kvällarna är jag som en zombie och på nätterna

drömmer jag konstiga drömmar och svettas.


Saknar min blogg ibland. Och nu kände jag att jag var tvungen att

slänga in ett inlägg iaf =P

Idag har jag pluggat med tjejerna på skolan.

Imorgon blir det en snabb visit i Birsta för att byta ram på en av

tavlorna, innan jag kör igång med läsningen igen.

På onsdag ska min studiegrupp vara på KTC på sjukhuset för

lite etik och praktiska övningar. På kvällen skjutsar vi Emlan

till mormor och morfar, så jag kan plugga det sista i lugn och

ro på torsdagen....Usch vad jag kommer att sakna henne!

8.00 på fredag är det tenta-dax. Vi har tid tills kl. 13.

Sedan far jag och Christian och hämtar hem Emmy igen.

Ja, så ser min vecka ut.....Nån som är avundsjuk? Nee...=P


Annars så går jag in i v. 15 nu...Imorgon tror jag. =)

Ibland brukar jag visa magen för Emmy och säga att det

ligger en bebis därinne. Hon fattar väl inte eftersom hon är

så liten, men hon klappar alltid på magen då och sedan gosar

hon upp sig i mitt knä och pussar på den =)

Min älskling!! <3

Av Sara - 13 februari 2009 17:43

Om mig och min bättre hälft ;)


Vad heter ni?
Sara & Christian
Hur träffades ni?
på en "fest"

Hur länge har ni varit tillsammans?
3 år
Är ni förlovade?
ja
Bor ni ihop?
ja
Har ni barn?
1, och nr. 2 är på jäsning =P
Har båda körkort?
nee
Kommer du ihåg er första kyss?
öh..jorå
Vem sa "jag älskar dig" först?
mins inte..kan ha varit jag
Vem är äldst?
Christian
Vilka stjärntecken är ni?
jag är lejon och Christian är vattuman
Vem är längst?
Christian
Vem sjunger bäst?
haha...Christian tror jag.
Håller ni varandra i handen på stan?
ibland..
Vad har ni gemensamt?
mycket!
Kände ni varandra innan ni blev tillsammans?
jag visste vem han var iaf.
Blev du kär vid första ögonkastet?
ja det blev jag nog faktiskt,hehe

Har ni nån speciell låt!
ja, men den är så dålig att jag inte vill skriva vilken det är
Har ni stora framtidsplaner?
som de flesta andra kanske..
Har ni gråtit i varandras armar?
Ja
Har ni varit utomlands tillsammans?
ja

Vilket är ert bästa minne?
när Emmy föddes =)
Vem lagar bäst mat?
beror på vad som ska lagas

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
kollar på tv, leker m. Emlan, sitter vid datorn
Ger ni alltid varann en puss när ni ses?
jo för det mesta
Bodde ni långt ifrån varann när ni träffades?

Blir du lätt svartsjuk?
inte nu längre 
Brukar ni bråka?
ja, men mest om småsaker. Och vi blir sams på en gång sedan=)


nger

Ovido - Quiz & Flashcards