Alla inlägg under februari 2010

Av Sara - 27 februari 2010 17:58



Jag är en riktigt lyckligt lottad jäkel, måste jag säga =)


Ikväll då jag kom hem fr. jobbet hade världens bästa

sambo storsdädat lägenheten!! Svärmor hade lämnat

en massa små presenter till hela familjen...

Pratade m. min mamma, och Emmy har inte längtat

hem ett dugg utan har varit på bra humör nästan hela

tiden....Och Philip har myst en massa med pappa C, M & R

och sin farmor och farfar..

Idag jobbade jag med jättetrevliga och bra människor.

Ibland kan jag ha skrivit och beklagat mig över vår

ekonomiska situation etc. Men fy f*n vad jag har

det bra ändå. <3

..Och mina små älskade barn..Kärlek kärlek KÄRLEK =))


Idag mår jag B R A !



Av Sara - 20 februari 2010 20:12


Imorgon: Träning, träffa svärföräldrarna


Måndag: ringa FK, träna, fixa foto till körkortet

                 

Tisdag: ........träna, städa!


Onsdag:  kanske träffa Ella om hon har tid och lust =)


Torsdag: träna


Fredag: träna, Emmy kanske ska åka till Erikslund?


Spännande värst ;)


Av Sara - 20 februari 2010 20:10



Ingen spya idag....Antar att det är pga av att hon är

förstoppad, som hon kräktes =/

Trevligt "samtalsämne",hehe.


Dagen idag har varit den längsta OCH tråkigaste på

länge! Usch. Har inte gjort nått alls tycker jag.

Blåsigt och kallt ute, och eftersom Emmy var dålig

igår ville man inte ta med ungarna nånstanns och så...


Nu är båda barnen nybadade och nattade iaf.

Jag sitter och suktar efter mina PommesPinnes =))

*

*

Av Sara - 19 februari 2010 22:19



Idag har vi fått torka spya, köpa vätskeersättning och A-fil.

Igår sa dom på Emmys dagis att det gick både magsjuka

och vattkoppor. Verkar onekligen som om hon råkat ut för

det förstnämda =/  Hon har tillochmed sovit middag idag

vilket hon absolut INTE vill göra i vanliga fall.....'

Hoppas att vi andra slipper magsjuka nu då...annars

blir det en jobbig helg/vecka....=/

*

*



  

en bild på bullarna(varsågod Jess =)


      

stora killen =)


         Emmy borstar,ÄNTLIGEN, tänderna utan protest


         gladast i världen ;)


    


    

Emmy fular sig lite =P


    

jag och Emmy gräddar våfflor


    

barnens mf & mm, samt ff&fm


      

Stig Gustav Philip =)

Av Sara - 17 februari 2010 21:25



Emmys klockrena kommentar, igårkväll,då Philip

slängt ner sina leksaker från bordet  typ 1000ggr

och jag hade plockat upp dem lika många gånger:

- Philip vill inte ha leksakerna liksom..Herregud!

Haha...jag och Christian höll på att garva ihjäl oss. <3

*

*

Inatt har jag jobbat. Kors i taket! =) Hade en relativt lugn

och bra natt på den våning jag hade blivit tilldelad, så

det var ju skönt då jag inte jobbat på ett tag nu.

Hoppas att jag får mer tider....även om det ser rätt

kärvt ut för tillfället...

*

*

Imorgon ska Emmy på dagis(hon var där idag också) och

jag och Christian ska baka bullar, städa och sedan ska jag

träna. Blir nog bra det =)

Har en massa bilder som jag ska lägga upp senare..Ikväll

eller imorgon. Nu först blir det iaf film! /S

Av Sara - 15 februari 2010 10:20



Har fått 2 kommentarer ang. Emmys bilbarnstol.

Ja, hon sitter framåtvänd nu. Vi har precis vänt

den, efter att hon blivit tillräckligt lång och tung

för att kunna göra det.

Det är en Brio vi har. Vet inte vad modellen heter..

Kan kolla upp det om du vill, Tulay?! =)

Köpt på Barnens Hus är den iaf.

*

*



Av Sara - 12 februari 2010 22:36



Igår fyllde Christian år.....33 år =)

Jag och Sondra hämtade en tårta på förmiddagen.

Och efter lunch kom mina föräldrar hit och fikade.

Då dom hade åkt, for jag och tränade.


På kvällen kom svärföräldrarna, Micke & Sondra samt

Robban hit för att fira Christan. Mer tårta och godsaker =P

Barnen blev uppe längre än vanligt, och jag och C var rätt

trötta då dom väl var nattade....Ingen filmkväll alltså.


Imorse ringde jag Vårdcentralen igen eftersom Emmys feber

inte vill ge med sig...Vi fick en tid kl. 13.30

Även att vår bil var klar...Äntligen! Så jag tog bussen

till Bilbolaget på förmiddagen för att hämta den.

Strax innan vi skulle åka iväg med Emmy kom mina föräldrar

hit. De skulle passa Philip, så både jag och C kunde gå med Emmy

till läkaren. Mycket vänligt =)

Och idag gick det mycket bättre. Liiite tårar, men i det stora hela

var hon jätteduktig. Och läkaren var så lugn och sympatisk.

Han sa bl.a till Emmy att "det finns ju tandtroll, men det finns halstroll

också! Och nu ska vi kolla om du har några i din hals", haha.


Halsprovet visade att hon har halsfluss! Nu ska hon få Kåvepenin

i 10 dagar, och hon säger själv att hon vet att hon måste ta det

så att "halstrollen" försvinner =P

Emmy har varit riktigt duktig hela dagen. Duktig hos läkaren,

borstade sina tänder själv ikväll(med lite hjälp av mig) och har

tagit sin medicin 2 ggr, samt fått Panodilsuppar UTAN att klaga

speciellt mycket. <3


Ja, jag blev som sagt glad över att ha fått tillbaka bilen.

Men då är det klart att nått annat ska gå sönder.

Och idag var det dax för vår tvättmaskin att ge upp! =/

..Börjar det en gång jävlas så fortsätter det på den banan tydligen...


Tur att både jag och Christian har föräldrar som alltid ställer upp. Guld värt!

*

*

dagens bilder:

        

glad Emmy i väntrummet på VC :::: sover i bilen på hemvägen


     

jag i min nya

 halsduk =)     :::     dagens middag, som bestod av morötter

                                      och potatis i ugn, marinerad fläskytterfilé

                                      med bea. och rödvinsås =)


Av Sara - 10 februari 2010 20:00

*

*
      

igår, på VC


      

en stund var det rätt kul iaf...


     ..men inte sedan!


      

jag och mys-Philip:::trötta föräldrar


idag:

    

så här ser det ut efter att Emmy varit vaken i typ en halvtimme =P


     Grabbarna grus =)


     Emmy, ikväll.

Hon har verkat piggare idag iaf. Ätit bra och varit feberfri.

*

*

Skapa flashcards