Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Rubrik saknas

Av Sara - 28 mars 2010 22:00

När fick du reda på att du var gravid? i dec. båda gångerna =)
Var bebisarna planerad? Ja
Mådde du illa mycket? lite..Kräktes 1 gång då jag väntade E, men aldrig
då jag var gravid med Philip
Hur blev ditt hår? TJOCKT, torrt och fult =(
Hade du mycket halsbränna? nå jävulskt. Novalucol ingick i min dagliga kostcirkel
Grät du för ingenting? ja det gjorde jag nog
Var du känslig? jo
Vad gillade du för mat? Med Emmy: clementiner. Med Philip: gröna äpplen
När kände du bebisarnas första sparkar?i vecka 19 eller 20
Var du ofta orolig? ja, speciellt då jagväntade Emmy eftersom hon hade bukväggsbråck =/
När började du läcka bröstmjölk? minns inte
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Då jag väntade Emmy gjorde jag det
Sparkade bebisarnamycket? Ja, båda två var otroligt livliga
Fick du bristningar? nepp =)
Blödde du någongång? nej
Levde du på som vanligt? Inte under första grav. då jag blev sjukskriven i v, 28. Under min 2a graviditet pluggade jag och levde nog ganska normalt.
Hur gammal var du när du blev gravid? 26 och 28 år
Hur tog dina föräldrar det? dom blev glada
Hur tog din partner det? bra, såklart =)
Vart bodde du/ni? mitt i stan, på Rådhusgatan
Hur ofta gick du till mvc? då jag väntade Emmy var det täta kontroller men med Philip var det som vanligt typ..
Hur många ultraljud gjorde du? Emmy: 12 st, Philip 2st
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? m. Emmy blev det planerat snitt pga omständigheterna. Med Philip var jag i valet och kvalet om jag skulle våga föda vaginalt. Men det blev vaginal förlossning tillslut =)
Hur började din förlossning? m. Philip: tidig vattenavgång
Hur många timmar tog din förlossning? min "vanliga" förlossning tog bara nån timme efter att jag väl blivit igångsatt.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Emmy: Kejsarsnitt. Philip: vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? ingenting
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas och epidural
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 40-50 min.
Blev det komplikationer?
Fick du sy? efter snittet, ja, hehe.Och Efter Philips förlossning blev jag sydd med 14 stygn både ut-och invändigt.
Vad tyckte du var jobbigast? At vara snittad, oron efter emmys operation.
Var du rädd för något? ja...att något skulle gå fel..
Skrek du? När jag fick värkstimulerande dropp skrek jag...och trodde att jag skulle dö,haha
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4 st
Hade du någon nära med dig? Christian <3
Hur var vikt och längd? Emmy: 2195cm, 43cm. Philip: 2776 cm och 48 cm. Mina små minibebisar ;)
Ögonfärg: båda har bruna ögon
Hårfärg: svart och mörk mörk brunt
Ammade du? Ja. Båda tills de var 7 mån.
Ammar du nu? Nej
Hur gammal är bebisen nu? 2,8 år och snart 8 mån,
Vad tyckte du om förlossningen? Kejsarsnitt var ingen höjdare. Men Philips förlossning var det bästa jag varit med om =)
Vill du ha en till? nä, nu är det färdigproducerat för min del =P
Planerar ni ett till? Näpp
Vilken vecka födde du i? Emmy: v. 36+5 och Philip v. 37+4(?)
*
*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards