Direktlänk till inlägg 22 november 2009

vaccin eller ej?!

Av Sara - 22 november 2009 10:48



Helgen är snart över. Emmy har huserat

i Erikslund m. mm & mf, men är snart påväg

hem igen <3 Jag, Christian och Philip har bara

tagit det lugnt...Handlat, ätit gott och kollat på

serier och på film. Igår bjöd vi Malin & Robban på

en spontan middag.


Nu i veckan hade jag tänkt att gå och få vaccin

mot svininfluensan. Planen är att både Christian

och Emmy ska ta det så snart som möjligt också.

Tänkte att jag kunde ta det först, så man ser om

man blir dålig på det eller ej. Jobbigt om vi alla

skulle bli sjuka samtidigt.Men man har ju velat

framochtillbaka ang,. detta. Vissa säger ju att de

inte ska ta det pga alla biverkningar osv. medan

andra anser att det är ens skyldighet som förälder

och medmänniska att vaccinera sig..Hm..svårt

det där. Men jag tror iaf att vi bestämt oss nu =)

Speciellt om det blir en resa till USA också...

*

*


 
 
Sandra

Sandra

23 november 2009 09:24

Vi har också velat fram o tillbaka... Första var det bara NEJ... men efter att vi funderat lite, så ska hela familjen ta sprutan. Var tänkt att vi skulle ha tagit veckan som var, men vaccinet hann ju ta slut :-( Molly har tid på fredag. Hoppas att vi inte hinner bli sjuk tills dess, man får väl inte ta sprutan om man har en vanlig förkylning heller va?! Både jag o R har jätteont i halsen, hoppas det går över SNARAST! Ja o det kan nog vara smart att ta sprutan vid olika tillfällen, jobbigt om hela familjen blir sjuka. På tal om ngt annat så måste jag ju be om ursäkt att jag var lite virrig på ica maxi, hade väldans bråttom bara :-) Du ska vara glad att jag såg er, haha... jag brukar ha skygglappar då jag är stressad :-P Ha en bra dag!

http://sandraomolly.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards