Alla inlägg under september 2009

Av Sara - 29 september 2009 20:00


Denna dag har varit aningen bättre än gårdagen...

Eller rättare sagt så är dte väl mitt humör som varit bättre,hehe.

Kanske för att Philip sovit fr. 00.30 till närmare 5 =)

Kände mig nästan utvilad då jag rullade ur sängen strax

före 8! NÄSTAN...=P


Efter att jag skjutsat Emmy på dagis, gjorde vi oss iordning

för BVC. Läkarbesök m. vägning och mätning.

Min lilla buddha väger nu 5,2 kg och är 55 fina centimeter <3

Då det var avklarat mötte vi upp Malin. Hon följde med oss

och lunchade, samt gjorde oss sällskap då vi skulle på Ica.

Mkt trevligt. Emmy hade haft det bra på dagis idag.

Efter lite mellis hemma, fick hon följa med Christian och greja

i garaget. Jag och Philip gjorde oss iordning och tog en promenad

till Ica här i Granloholm, dit min Traderavinst blivit skickad.

Ja..jag fick BÅDA mina fynd idag. Supernöjd! Fleece-overallen

var jättefin och min jacka lika så. Skrattande


dagens bilder:

 

  

min knubbis

 

  

 

  

jag och Philip på promenad

 

 

  

Emmy och hennes "bebis" =)

 

  

moi....

*

*



Av Sara - 28 september 2009 19:43



Ja,Usch vad uttråkad jag är..Hur ska jag klara av att vara

mamma"ledig" i ca 1 år?? Naturligtvis njuter jag av att

få vara hemma och mysa m. Philip, men det är svårt att hitta

på nått varje dag, känna sig motiverad att göra saker och att

komma igång med nått vettigt.

Att BÅDE jag och Christian är hemma gör inte saken bättre.

Jag är förstås glad över att han avlastar mig och

hjälper till med allt, men jag tror att vi båda känner att vi skulle

behöva lite tid UTAN varandra också.. Det normala vore ju att

åtminstone EN av oss jobbade. Vår 3a på 81 kvadrat är inte mycket

att hurra för. Dessa dagar känns det som om väggarna kryper på en..

Less är iaf bara förnamnet!


Fick mail idag. Fleeceoverallen är skickad. Bra bra, för nu börjar det

ju verkligen bli kallare. Brr....=/

Och min jacka ska jag nog kunna hämta ut imorgon eller i övermorgon!


Läkarbesök för Philip imorgon.

(Han är förövrigt jätteförkyld för tillfället, stackaren)

Sedan blir det storhandling. Ska snart sätta mig och skriva en

lista nu medan C lägger in räkningarna. På onsdag ska C till VC i Matfors på morgonen,

 och sedan ska vi på familjerätten(heter det så?) där Christian ska skriva på faderskapspapperna.

Emmy ska på dagis tis., ons. och tor. i vanlig ordning.. På torsdag ska jag åka till Birsta iaf..

Får sällskapa m. Philip, om ingen annan behagar följa med, men jag hoppas på att A vill =)




Av Sara - 27 september 2009 21:36



Idag har jag/Vi haft besök av Anna.

Christian har grejat i garaget och klippt gräset

på vår minimala uteplats =) På eftermiddagen och

kvällen har vi umgåtts med resten av fam. Nordström

i Matfors,i undantag för Micke. Emmy och Philip sover nu.

Jag har nyss betalat ännu en Tradera-vinst, som jag nyss vann.

"Råkade" bjuda på en fleece-overall till Philip,hehe. Men jag gjorde

ett klipp även denna gång så det är ju finfint det Cool

Sitter och smaskar i mig chokladbollar nu..hm..Ja, är man socker-

beroende så är man. Men jag måste verkligen ta tag i det här med

motion och bättre kost så snart jag bara orkar och kan.


Nä, nu ger jag upp för idag..Åter imorgon.../S

Av Sara - 26 september 2009 21:01



Vilken seeeeg dag det varit idag...

Har inte gjort nått speciellt:

* Christian och Philip tog en promenad iaf, så jag

  kunde dammsuga och städa lite. Emmy var hemma

  med mig då. På eftermiddagen fick vi besök av Micke,

  Karin och Malin. Och Det var förstås trevligt =)


Imorgon funderar jag på en Birsta-tur m. Anna, men det

känns lite gruvsamt eftersom jag antar att det kommer att

vara skitmycket folk där. Både löningshelg samt att det är

sista dagen de där rabattkupongerna gäller...Hm..Fast jag

skulle behöva lite nya grejer både till mig och barnen, och

om man kan fynda lite med hjälp av det där häftet så vore det

ju inte helt fel. Får väl se hur Philip sover i natt, och vilket

humör man vaknar med imorgon..


Min Tradera-vinst är på väg nu iaf. Fick mail fr. Schenker idag.

Spännande Tungan ute


*


Av Sara - 25 september 2009 19:44



Idag: Emmy och Christian har varit i Birsta m. Malin

         och jag och Philip har varit hemma och tagit det

         lugnt =) På eftermiddagen var det "barnbyte" dvs.

         jag gick på en promenad m. Emlan, medan C var

         hemma m. Philip. Fisk till middag. Gött!

         Emmy är badad och nattad, och Philip sover också

         just för tillfället. Älskade ungar!

         Och jag ska passa på att sitta här en stund innan jag hoppar in i duschen.


I helgen: som vanligt inga direkta planer...Jag vill iaf åka

              och shoppa lite..Behöver nya jeans och lite sånt ;P


Dagens bilder:

 

  

min lilla familj <3


  

glada syskon


  

Emmy i sin fina höstjacka, som hon fått av farmor Karin


  

kvällsbad

*

*


Av Sara - 24 september 2009 20:35

.......


Precis som rubriken säger..

Lägger upp några bilder iaf.


   

Philip, som oftast går under namnet LILLEBROR, myser m. faster Malin


   

mammas älskling, go´och glad på skötbordet


  

"Fröken Trotsig", och farmor Karin =P


  

far och son <3








           

Av Sara - 23 september 2009 11:56



Jag har bytt kroglivet mot hemmamys

                  shopping mot blöjbyten

                  dyra hudkrämer mot Idominsalva

                  sena nätter mot morgonens barnprogram

                  café-besök mot BVC-kontroller

                  impulsköp mot storhandling

                  busskort mot kombi

                  slösurfning mot amning

                  RedBull-drinkar mot korv och makaroner

                  ........Och det är värt varenda minut! <3


nu:


puss      mammaemmy  

mammaPhilip  

                 


då:

ydtfj   jag  

  



Av Sara - 23 september 2009 10:02



Ja visst är det onsdag idag?? Har verkligen ingen koll på

varken vilken veckodag eller vilket datum det är, nu då man

är mammaledig.. Christian är m. Malin nu, Emmy är på dagis

och Philip ligger i soffan och sover.

Jag har grejat lite här hemma, och inväntar

ännu en amning innan jag/Vi gör nått annat.


Jag vann auktionen på Tradera igår iaf. =)

Så snart ärjag en HenriLloyd-jacka rikare, för bara nån hundralapp.

Vanligtvis kostar de ju runt 1500, så det måste ju ses som ett

fynd. Bara att hoppas på att den passar och att jag får

den nu i veckan =)


Uppdaterar m. bilder ikväll...

Ovido - Quiz & Flashcards