Alla inlägg under maj 2009

Av Sara - 31 maj 2009 22:31




Idag har jag firat min 2a morsdag =) Fick ett paket, innehållande

ett Sabo-halsband m. en jättefin berlock,då jag vaknade imorse.

Och Emmy slog på stort och sov hela natten, själv, tills kl. 9 !

Tack snälla Emmy & Christian ;)


Strax innan lunch åkte vi till Birsta för att uträtta några ärenden

innan vi skulle till Matfors och fira med fam. Nordström.

Väl där har vi varit ute och njutit av sommarvärmen,

fikat en massa, umgåtts och ätit god middag. Emmy har varit vaken

mellan 9 och 20.30, så det är nog smart att ställa klockan tills imorgonbitti,

haha. Hon har iaf. varit på bra humör, och verkligen pratat

och hållt igång hela dagen!! =)


Här kommer dagens bilder:


fikapaus på filten



Micke och Robban


Christian fick ansvara för grillningen


Emmy...ständigt hungrig,hehe


farmor och Emmy


mmmajskolv


middag!


Malin & Robban


Malin, Robban, Micke och Tommy


Milton & Missy


Karin öppnar paket


glupsk liten tjuv försöker stjäla farfars efterrätt,

efter att redan ha slukat sin egen =P



Av Sara - 30 maj 2009 21:30




Idag for vi till Erikslund på förmiddagen. Hann med ett lunchstopp,

för Emmy, och en fikapaus, för mig och C,hos svärföräldrarna i Matfors.

Vädret har ju inte gått att klaga på. Vi har fått tårta och god mat,

samt ett par timmar vila medans Emlan lekte m. mormor och morfar.

Skönt. Nu är vi hemma igen och Emmy är badad och nattad.


Måste köpa en ny väska och nya skor. Återupplivade mina

gamla Vans idag. Sköna, men rätt varma skor. Vore kul med ett par

NYA, och svala skor. Har ju redan provat en hel del, men inte hittat

några som känts bra OCH sett bra ut =/ Jag är riktigt dålig på att

köpa skor överhuvudtaget. Jag är inte alls "tjejig" då det gäller skor.

Hittar jag ett par blir jag överlycklig och använder dem jämt och ständigt.

Jäkligt trist...och svårmatchat, hehe.


Imorgon ska vi till Matfors och umgås m. hela familjen Nordström.

Det ska bli trevligt. På måndag är det skola igen.....

Gick iaf. bra på Försäkringskassan. Jag har mammadagar kvar så jag

kan vara hemma hela sommaren nu tills nästa barn behagar komma.

Sedan får jag ju se om jag orkar jobba extra nån dag, men det är väl

varken särskilt troligt eller så smart m. tanke på magen och alla

sammandragningar....


Inga bilder idag heller. Glömde kameran hemma då vi

åkte till Erikslund. Men imorgon ska vi försöka komma

ihåg den =) /S

Av Sara - 30 maj 2009 00:18

Idag har jag fått umgås med Anna och P. Vi har varit i Birsta och kollat på kläder. Inte det lättaste då man är gravid,snål och kräsen som jag. Hittade iaf en bh,en kofta samt några osexiga mammatrosor. Ikväll gick jag ut till förrådet för att leta reda på kläderna jag hade då jag väntade Emmy. Och efter mycket sökande fann jag dem. Kanske hur bra som helst ju. Säkert 6 tröjor,vissa med prislappen kvar, 1 par caprijeans,1 par svarta långa shorts och 1 kjol:) Hårt nöjd nu. Inte kul att köpa en massa dyra mammakläder ju! Hittade även igen min gamla jeansjacka. Dom har ju blivit lite smått eftertraktade igen så den kanske kan komma till användning. Christian har jobbat med uteplatsen hela dagen. Det börjar verkligen se bra ut nu. Emmy har varit glad och nöjd. Malin och Janina kikade förbi en sväng ikväll,och Emlan blev överförtjust:) Nä nu ska jag kolla om tvätten är klar så jag kan hänga den innan jag går och lägger mig. Imorgon åker vi som sagt till Erikslund. Trevlig helg allihop!

Av Sara - 28 maj 2009 21:41



* Artikelgranskningen gick bra!

* Mötte upp mamma och pappa i Birsta och blev bjuden

  på en räksmörgås.

* Strosade runt på BC m. mamma medan pappa åkte

  och kollade på Christian som håller på att bygga vår uteplats

* Åkte hem och dammsög lite och städade

* Hämtade en glad Emmy på dagis

* middag och kvällsmys

* snart blir det ostbågar och UFC =)


Lördag: åker till Erikslund för att fira tidig morsdag. Grilla

             Entrecote och äta tårta. Gött.

Söndag: morsdagsfirande i Matfors. Mer god mat =)


* Önskar mig ett Sabo-halsband i morsdagspresent...;)

*

*

* Imorgon ska jag ner på stan och uträtta ärenden...bl.a måste

  jag på Försäkringskassan =/ Sedan ska jag hinna med att träffa A

  hade jag tänkt. Var ett tag sedan nu. Och på kvällen då Emlan somnat

  ska jag kika lite på rapporterna och det vi ska ha läst tills på ons.

  C träffa några gamla tjejkompisar tror jag..och kanske fortsätta

  fixa med uteplatsen sedan. Kommer att bli fint.




Av Sara - 27 maj 2009 12:15


IGÅR:

 * var på skolan mellan 9.00 och 23.45(!) och jobbade

med den förbannade rapporten =/ Skjutsade hem Jessica till

Njurunda och var hemma 00.45 TRÖTT!


* Fick tillbaka farmakologi-tentan. Jag klarade den!

Omtenta på läkemdelsberäkning den 13 juni dock. Men jag

hade bara några slarvfel nu, så jag har hyfsade förhoppningar på nästa.


IDAG:

* Emmy sov i sin säng, själv, HELA natten. Kom och väckte oss 7.30 =)


* Har köpt morsdagspresent till mamma, och en träningsoverall till

Emmy, varit på MVC. Nu håller C på att greja med

uteplatsen, och jag håller på att städa och tvätta lite.


* Är nu i v. 28...Vikt 52 kg. Lågt Hb. Ska börja äta järntabletter.

B-glukos 5.0 Sf-mått 23. Blodtryck 110/62

Bebis hjärtljud låg mellan 142 och 148.


IMORGON:

* Examinationsseminarium i artikelgranskning



       


Av Sara - 25 maj 2009 23:06

Jaha. Kul att testa iaf. Ligger i sängen och är allmänt trött och less. Har inte orkat starta min dator ikväll efter att ha spenderat dagen i skolans datasal. Men nu då jag eg borde sova,så vad passar bättre änMitt allra första inlägg från mobilen?:) Imorgon ska vi bli klara med rapporten iaf. Samt få tillbaka farmakologitentan. Hoppas verkligen på att jag slipper en omtenta till. Har ingen som helst ork eller motivation kvar nu. Halsen gör fortfarande ont, och jag är fattigast i stan redan INNAN räkningarna är betalda. Hej å hå. Nä nu ska jag sova och hoppas på att vindarna ska vända. Återkommer då jag är på bättre humör och har nått vettigt att skriva.

Av Sara - 21 maj 2009 21:04



Fortfarande sjuk!

Imorgon måste jag till VC, mitt i panikskrivandet av

artikelgranskning och rapport. Kul...=/

Idag har vi iaf haft besök av mina föräldrar på förmiddagen

och av Christians mamma på eftermiddagen. Trevligt.

Har även hunnit med att städa liiite....Skulle behövas en ordentlig

storstädning, men det får vänta tills tid och ork vill infinna sig.


Inget dagis nu på 4 dagar för Emlan. Får se vad vi ska hitta på

i helgen. Mamma undrade om Emmy skulle följa med dem hem

nu idag, men dom hade hennes Renault och där finns det

ingen plats för barnstolen, så det får bli nån annan helg.


måndag blir det skola från tidig morgon till sen kväll. Lika så

på tisdag. (Rapporten ska vara inlämnad kl 10.00 på onsdag).

Ska ringa MVC imorgon och avboka tiden jag har där på tisdag.

Hinner inte med mig alls just nu känns det som.


På tal om att vara stressad...I höst kommer jag iaf. inte att

behöva känna nån tenta-/plugg-stress. Jag gör ett studieuppehåll

på 1 termin för att kunna vara hemma med bebis nr2 i lugn och ro. =)

Känns som ett mycket bra beslut, trots att jag först hoppats, och

varit inställd på, distansstudier eller nått liknande.

Men min hälsa och min familj går naturligtvis först, och

förhoppningsvis kan jag påbörja termin 2 i januari.


Nä, nu blir det en dusch, sedan 2 Novalucol och 2 alvedon

så jag kan sova. Ska möta upp Jessica på skolan imorgon kl.9 /S

Av Sara - 18 maj 2009 21:40

M Å N D A G


* Aurorasamtalet var mkt givande!

* fika och mat på skolan är DYRT

* det är jobbigt att plöja igenom en massa tråkiga artiklar

  samt känna både tidspress och stress

* Jag har så sjukt ont i halsen att jag tror jag avlider snart

  (även att hostan kommit tillbaka med besked..nice =/ )

* Emmy är nyklippt och fin (jag skalade av de sista tunna topparna

  i nacken igårkväll)

Var lite lustigt i morse då hon kom och gav mig sina hårsnoddar

och sa- Tofs, mamma! Fanns ju liksom inget att göra några tofsar

av, haha. Men jag lyckades få henne att fokusera på nått annat,

samtidigt som jag påpekade att hon redan var jättefin i håret. =)


Nu ska jag försöka sova...Lär inte bli det lättaste med

halsbrännan jag har. Värre än vanligt ikväll. Men jag får

väl skylla mig själv. Kaffe, stekt mat,fruktsallad och isglass är ju kanske

inte det bästa att trycka i sig om man vill undvika att sedan

proppa i sig en årsförbrukning Novalucol...utan resultat dessutom *s*

Usch!

GodNatt /S

Ovido - Quiz & Flashcards