Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

hon med öronen

Av Sara - 10 februari 2010 19:49



Ja, Igår var  jag och Emmy på VC´s Primärvårdsjour

mellan kl. 18.00 och 20.00 Pga att Emlan hade hög feber

samt sa att hon hade ont i öronen. Eftersom hon haft

öroninflammation flera ggr förut, så tyckte jag och C

att det var lika bra att åka in med henne.

Det var knökfullt i väntrummet, men Emmy var på hyfsat

bra humör då iaf. Efter ett bra tag fick vi komma in i ett

undersökningsrum i väntan på läkaren. DÅ kom tårarna..

Skrik och grin. Hon ville inte alls träffa doktorn!

Jag frågade vilket öra hon hade ont i:

- Det andra, sa hon och grinade.

Jag frågade om hon fortfarande hade ont i öronen:

-Nä, ingenting! blev svaret. *suck*

Då läkaren väl kom, skrek hon som en mistlur, och trots

flera försök(och mitt försök att mutahenne med en godis)

att hålla fast, prata lugnt och "förhandla" med henne, skämta

etc. etc. så totalvägrade hon.... Bara att ta på oss kläderna

igen och åka därifrån.

Då vi satt oss i bilen, sa jag att "mamma blir lite less" .

Då säger hon:- Förlåt mamma. Ich liebe dich!

Ja vad säger man då? Min lilla pluttis <3

*

*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards