Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Sara - 10 februari 2010 20:00

*

*
      

igår, på VC


      

en stund var det rätt kul iaf...


     ..men inte sedan!


      

jag och mys-Philip:::trötta föräldrar


idag:

    

så här ser det ut efter att Emmy varit vaken i typ en halvtimme =P


     Grabbarna grus =)


     Emmy, ikväll.

Hon har verkat piggare idag iaf. Ätit bra och varit feberfri.

*

*

Av Sara - 10 februari 2010 19:49



Ja, Igår var  jag och Emmy på VC´s Primärvårdsjour

mellan kl. 18.00 och 20.00 Pga att Emlan hade hög feber

samt sa att hon hade ont i öronen. Eftersom hon haft

öroninflammation flera ggr förut, så tyckte jag och C

att det var lika bra att åka in med henne.

Det var knökfullt i väntrummet, men Emmy var på hyfsat

bra humör då iaf. Efter ett bra tag fick vi komma in i ett

undersökningsrum i väntan på läkaren. DÅ kom tårarna..

Skrik och grin. Hon ville inte alls träffa doktorn!

Jag frågade vilket öra hon hade ont i:

- Det andra, sa hon och grinade.

Jag frågade om hon fortfarande hade ont i öronen:

-Nä, ingenting! blev svaret. *suck*

Då läkaren väl kom, skrek hon som en mistlur, och trots

flera försök(och mitt försök att mutahenne med en godis)

att hålla fast, prata lugnt och "förhandla" med henne, skämta

etc. etc. så totalvägrade hon.... Bara att ta på oss kläderna

igen och åka därifrån.

Då vi satt oss i bilen, sa jag att "mamma blir lite less" .

Då säger hon:- Förlåt mamma. Ich liebe dich!

Ja vad säger man då? Min lilla pluttis <3

*

*


Av Sara - 10 februari 2010 10:43



Idag har jag vilodag från träningen.

Istället ska det handlas och städas lite.

Christian fyller ju år imorgon =)


Igår var jag iväg på Primärvårdsjouren m.

Emmy...Tänkte skriva mer om det ikväll,samt

lägga upp några bilder....


*

*

Ovido - Quiz & Flashcards