Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

tor.-fre.

Av Sara - 12 februari 2010 22:36



Igår fyllde Christian år.....33 år =)

Jag och Sondra hämtade en tårta på förmiddagen.

Och efter lunch kom mina föräldrar hit och fikade.

Då dom hade åkt, for jag och tränade.


På kvällen kom svärföräldrarna, Micke & Sondra samt

Robban hit för att fira Christan. Mer tårta och godsaker =P

Barnen blev uppe längre än vanligt, och jag och C var rätt

trötta då dom väl var nattade....Ingen filmkväll alltså.


Imorse ringde jag Vårdcentralen igen eftersom Emmys feber

inte vill ge med sig...Vi fick en tid kl. 13.30

Även att vår bil var klar...Äntligen! Så jag tog bussen

till Bilbolaget på förmiddagen för att hämta den.

Strax innan vi skulle åka iväg med Emmy kom mina föräldrar

hit. De skulle passa Philip, så både jag och C kunde gå med Emmy

till läkaren. Mycket vänligt =)

Och idag gick det mycket bättre. Liiite tårar, men i det stora hela

var hon jätteduktig. Och läkaren var så lugn och sympatisk.

Han sa bl.a till Emmy att "det finns ju tandtroll, men det finns halstroll

också! Och nu ska vi kolla om du har några i din hals", haha.


Halsprovet visade att hon har halsfluss! Nu ska hon få Kåvepenin

i 10 dagar, och hon säger själv att hon vet att hon måste ta det

så att "halstrollen" försvinner =P

Emmy har varit riktigt duktig hela dagen. Duktig hos läkaren,

borstade sina tänder själv ikväll(med lite hjälp av mig) och har

tagit sin medicin 2 ggr, samt fått Panodilsuppar UTAN att klaga

speciellt mycket. <3


Ja, jag blev som sagt glad över att ha fått tillbaka bilen.

Men då är det klart att nått annat ska gå sönder.

Och idag var det dax för vår tvättmaskin att ge upp! =/

..Börjar det en gång jävlas så fortsätter det på den banan tydligen...


Tur att både jag och Christian har föräldrar som alltid ställer upp. Guld värt!

*

*

dagens bilder:

        

glad Emmy i väntrummet på VC :::: sover i bilen på hemvägen


     

jag i min nya

 halsduk =)     :::     dagens middag, som bestod av morötter

                                      och potatis i ugn, marinerad fläskytterfilé

                                      med bea. och rödvinsås =)


 
 
Tulay

Tulay

13 februari 2010 19:22

Hej Sara.
Vet inte om jag såg rätt, men har ni en framåtvänt stol till Emmy? Isåfall, vilken stol?

http://tullisen.blogg.se

 
Ingen bild

Hannes

14 februari 2010 20:03

Sitter er dotter framåtvänd redan?

 
jess

jess

15 februari 2010 08:28

men tänk att allt ska gå sönder samtidigt! Jag känner igen det där

http://www.theshedevil.blogg.se

 
Tulay

Tulay

16 februari 2010 20:49

Ja, Sara ta reda på vilken. Vi ska byta till framåtvänt till sommaren.

http://tullisen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards