Alla inlägg under september 2009

Av Sara - 11 september 2009 10:40

Får äntligen på mig mina favoritjeans =)

4 veckor efter förlossning;men magen fortfarande

degig och slapp, men det får man ju ta, hehe.

jeans  

Killah-jeans <3

(bilden är dock fr. sep.08)

*

*

Nu kommer mamma och Emmy hem efter en promenad..

Återkommer /S


Av Sara - 9 september 2009 18:05



Barnens morfar är förkyld, så vi håller oss på hemmaplan

tills på fredag istället för att åka till Erikslund.

På fredagkväll far vi till Matfors, som planerat.

Min mamma är här nu och hjälper mig att underhålla

Emmy =P Imorgon då Emlan är på dagis, hoppas jag på att

hinna städa lite, och ev. åka och köpa lite nya kläder till

ungarna. Får se hur det blir...och vad man orkar.

Christian är på väg till Norge nu.

Även att han nog tyckte lite synd om mig som bara ska vara

hemma: för han betalade båda min och Malins biljett till Takida-

spelningen <3


Idag har vi varit på BVC. Philip är nu 52,5 cm och väger 4140g.

Med andra ord så går vikt- och längdkruvan nästan spikrakt uppåt =)

Har även hunnit med ett besök av Anna, samt kollat på

Förlossningskliniken.


Sitter och skriver på min förlossningsberättelse också, men den verkar

aldrig bli klar. Alltid blir man avbruten av nått..Jaja.Men den kommer

så småningom. Plus att jag ska försöka göra den här "ny-gamla" bloggen

lite snyggare nu då det finns lite nya funktioner och sånt. Får se när man

har tid och ork att engagera sig i det,hehe-


Nä, nu ska jag vara lite social här../S



Av Sara - 7 september 2009 16:15



Kors i taket! Båda barnen sover..samtidigt =)

Har varken haft tid, lust eller ork att sitta vid datorn

de senaste dagarna. Philip har konstiga sovtider och en mage

som gör ont= trött mamma.

Men nu uppdaterar jag lite iaf..

Imorgon ska det handlas etc. Sedan ska vi till

Matfors, där C ska hjälpa Tommy att fixa med skorstenen.

På onsdag är det BVC-dax igen. Vägning och mätning.

Efter det ska jag hem och packa och städa, för att sedan

åka med barnen till Erikslund. där vi ska "bo" ons.-fre

På fredagkväll bär det av till Matfors där vi stannar tills på

söndag- Christian ska följa med Tommy till Norge de här

dagarna, och eftersom Philip inte sover så himla mkt och Emmy

är en överaktiv 2åring, så tar jag emot all hjälp och avlastning

jag kan få =P


Ikväll ska jag boka biljetterna till Takida.konserten iaf.

(Glömde helt bort det förrut)- Och Malin ska följa med mig

dit sedan. Nice =)

Nä, nu vaknade Philip....Dax för amning alltså... /S

Av Sara - 4 september 2009 20:00




Denna dag har känts lång, trots att jag och Philip

låg kvar i sängen tills kl. 10. Natten har varit ok, fast han

käkat mest hela tiden =P Emmy har fått käka på Mc.D och

fått ett HappyMeal innan vi handlade på Ica. Tänk att så

lite kan göra nån så glad,hehe. Inne på Ica fick hon åka en

sån där vagn som ser ut som en bil. Också det var uppskattat.

Så pass uppskattat att det blev lite skrik och lite tårar då vi

skulle åka hem...förstås*L*



Nu sover båda barnen, och jag passar på att sitta här en stund

innan jag ska hoppa in i duschen. C kollar på serier. EGENTID!

Inga speciella planer inför helgen....Får se vad vi hittar på....

Imorgon ska jag nog iaf. boka biljetter till Takidas spelning på

Sporthallen, i november. Nått att se framemot!


pics:


så här glad ser man ut om man ammar hela dagarna

och hela nätterna =P


Emmy målar och kollar på tv =)


min lilla badpojke =)


Emmy på Ica


Christian & Emmy <3

*

*





Av Sara - 2 september 2009 13:56



3 veckor efter förlossning väger jag 46 kilo...(Gick ju upp ca 12kg)

Helt ok. Vägde ju mellan 40-43 innan graviditeten,

och så lite vill jag INTE väga igen! Nu är det mest att allt

det slappa runt magen ska väck..Och det botas ju bäst med

vanlig hederlig MOTION. Då Philip blivit lite större ska jag nog

köpa mig ett träningskort också, så jag kan komplettera med

lite spinning och styrketräning. =)

*

*

Nu sover Philip igen, och jag väntar på att C och Emmy ska komma

hem. Jag och P tog en tur till Birsta på förmiddagen.

Strosade runt, och köpte nya kritor, en målarbok och en tröja

till Emmy. Samt Minifom-droppar och Semperdroppar.

Ska testa vilka som funkar bäst. Nätterna just nu är ingen höjdare.

Ville eg. hitta en väska och kanske nån kofta till migsjälv

också, men det får bli nån annan dag.



Min kära vän A är på sjukhuset, och jag sitter och inväntar mess

för att höra hur det går och hur hon mår! =/


Imorgon blir Philip 2 veckor. Lillplutten. Nu har han snart växt ur

sina kläder i storlek 50 också. Mitt lilla matvrak! <3


later.....

Av Sara - 1 september 2009 20:28


Imorse for jag, Christian och Philip och uträttade ärenden

efter att vi skjutsat Emmy på dagis. Då vi kommit hem tog

jag en barnvagnsprommis runt Sticksjön. Skönt att röra lite

på döfläsket =P Efter att ha ammat P, for jag och hämtade

hem Emlan. Lillpluttan. Hon pratar HELA tiden, haha.

Är så kul att höra. Och ikväll har hon diskat och grejat, samt

tagit en promenad m. pappan. <3


Imorgon ska C hjälpa Malin...Hon kommer och hämtar honom

och lämnar Emmy på dagis samtidigt. Jag och Philip ska ut

på promenad även imorgon, om vädret tillåter.

Nu ska det brännas kalorier =P

Kanske hinner med en sväng till Birsta också, så man får

spendera presentkorten där,hehe.

Ska även försöka hitta en present till min käre far som fyller

år nu i veckan.


pics:


mina älskade barn! <3


Philip


jag och han som älskar att äta ;)


*

*

Ovido - Quiz & Flashcards