Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

nattjobb

Av Sara - 7 januari 2010 22:45


Idag har jag och C varit på FK. Han har skrivit över sina

dagar till mig, samt att vi kollat upp en massa andra saker.

Jobbigt sånt där. Och nu då Christian gått och blivit sjuk-

pensionär är det inte alls kul.

Jag har även hunnit med att ringa bemanningen på

Kristinelund och meddelat att jag vill börja jobba igen.

Helst natt förstås. Christian får vara hemma och ta hand om

barnen då. Känns lite trist att jag inte kan vara hemma m. Philip

då han är så liten, men det var ju likadant då Emmy var bebis, så

då lär det väl gå även denna gång...

Och hursomhelst kommer jag inte att jobba så mycket utan bara

så vi får in några tusen extra per månad. Och då är ju nattjobb

perfekt. =)


Nu har jag varit vaken för länge igen...=P God Natt! /S

 
 
madde

madde

7 januari 2010 23:14

Läste din förlossningsberätelse :) lik min, förutom att jag inte fick EDA!:/ jag hadde ochså vattenavgång ( OM de stavas så)
de jobbiga var att ella var inte ens fixerad, hon blev aldrig det!:/ Så jag fick lixom inte göra annat än att ligga i sängen :/ Fick inte stå eller gå , ville så gärna gå upp och röra mig när det gjorde ont men icke.! Sen när jag skulle få EDA var jag öppen 8cm så då fick jag ingen!:/ men ändå tog det 5 timmar till innan ella kom..sammanlagt 24timmar!
vägrade lustgasen gjorde jag med..tyckte den bara va obehaglig..haha:D
men det var en barnmorska som jag kommer ihåg luddigt, kommer ihåg att hon var underbar, men kommer inte ihåg vad hon hette...däremot höll jag hennes arm hela tiden! hon fick inte ens gå nånstans stackarn..jag var ärligt talat HEMSK mot alla därinne..jag var SÅÅÅ rädd..men jag hadde ochså Ingegerd Lundberg men kommer inte ihåg hur hon såg ut...
jag hadde ochså världens förlossningsrädsla..men visst fasiken är det en grym upplevelse..speciellt känslan att få upp på bröstet får mig att rysa!:)
även fasst jag inte hadde nån bedövning..kände jag mig "drogad" under hela förlossningen då jag inte sovit på över 30timmar:/ och inte ätit nått...och spydde som en stucken gris!:D
haha men underbart var det ändå:)

http://madeleinesophie.blogg.se

 
madde

madde

8 januari 2010 22:19

Haha! Ja, jag är faktiskt stolt..för ärligt när hon sa att jag inte skulle få EDA, trodde jag helt allvarligt att jag skulle dö!!! och det mena jag ordagrant! fy FAAAAN vilken smärta! sen tog det ytterligare 5 tim för ella att komma! SEG UNGE!;)
det första jag sa när ella kom upp va-Yes jag lever! haha!:)

Jaaa det var hon alltså:) hehe ja hon va super! alla va super som jag hadde..de vart ju lite kaos för mig,så jag hadde typ 3 barnmorsker,1undersköterska och en manlig läkare som va där..så blev lite snurrigt för mig att hålla reda på alla:)
Manliga läkaren drog ut hon med klockan! INNAN skrek jag till han-NÄDU, FAN INGEN KLOCKA HÄR INTE!! DE KAN DU GLÖMMA! haha:D Men tyvärr fick jag inte som jag ville, för hon måste ju ut! och eftr han dragit ut henne, tittade jag på honon och sa - DU;TACK SÅ MYCKET! var så jäklans skönt att inte ha ont längre! :)

Saknar mina vagnprommisar men de är så kallt att jag inte ens går ut för att hämta posten..haha!:D Ella sover som bäst ute..men vet inte heller OM dom får sova ute på vintern? vet du det om de lixom finns nå maxgrader för dom?:D

så i helgen skiter jag fan hur kallt det är..måste ut å få luft och gå lite, kryper i mig!

ok..Ja jag är ju ute efter nått extrajobb, men de är svårt att hitta..hellst skulle jag vilja ha nått städjobb i matfors,så man fick in nån extra 1000-lapp i månaden..kanske inte så roligt jobb, men lättsamt och det går fort..
tror inte jag klarar att va utan ella för mycket!:D haha hönsmamma;) Det är inte det att jag inte tror att hon skulle ha det bra med albin eller nån annan..utan de är bara jag som är fjantig:D
hon skulle ha de lika bra med sin pappa eller nån annan!:)
men så småningom blir jag nog mer redo på att kunna släppa hon lite, hoppas jag! För egentid skulle va skönt:)
eller så tänkte jag kanske börja plugga lite och spara på mammadagarna!:)
kanske till barnskötare, eller vidare till kock..är ju egentligen ingen pluggmänniska..men vem vet har ju gått några år sen man gick i skola,så kanske går bättre nu :) Värt att testa då de är så svårt att hitta jobb i denna stad :(
ska ni hitta på i helgen då?
oj vad långt jag skrev :)

http://madeleinesophie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards