Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

nattuggla

Av Sara - 23 augusti 2009 20:05




Tror tvåbarnschocken både hunnit infinna sig samt

mattas av nu...Iofs har Emmy varit hos mm & mf nu några

dagar, men ändå. Har haft rätt svårt att greppa att vi faktiskt

är 4 i familjen nu =P Och att kunna hinna med 2 barn som kräver

en massa uppmärksamhet och kärlek, har stundtals känts överväldigande.

Tack och lov så har jag världens mest underbara sambo, som hjälper

till med ALLT och stöttar mig på alla sätt och vis <3


Idag kom Emmy hem! Lillpluttan, som plötsligt blivit så stor.

Vi försöker att uppmuntra henne till att vara en stor och duktig

storasyster, samtidigt som vi är noga med att hon verkligen ska

få vara vår lilla tjej också..Hon är ju trots allt bara 2 år..Och hon

behöver oss ju precis lika mkt som innan lillebror föddes.

Då är det faktiskt tur i oturen att Christian är sjukskriven och

hemma, så vi kan engagera oss i varsitt barn..Mycket praktiskt =P


Ja just ja..Nu har vi gett lillebror ett namn!

Philip ska han heta. Har varit skitsvårt att komma på nått passande

och jag vet fortfarande inte om jag är nöjd med vårt val, men det

kommer nog att ge sig allt eftersom tiden går, hehe.


Philip sover hur mycket som helst på dagarna(rätt skönt, så man hinner

med sig lite här hemma också) och är vaken massor på nätterna(mindre

skönt då man är trött som en gris framåt 3-4tiden, och han bara vill

äta, bajsa och mysa) Man får hoppas att han snabbt får en mer

"normal" dygnsrytm...hade helt glömt bort hur det var att ha en liten

nattuggla till spädis, haha. Men men...det är det ju värt <3


Nä..nu ska jag kolla runt på lite nya kläder, skötväskor etc, innan

det är dax för nästa matning. /S

 
 
josephine, Mamma till Elika & nick

josephine, Mamma till Elika & nick

24 augusti 2009 08:49

Vilket fint namn :-) jag kan hålla med om att dom små blev stora fort när det kom en bebis in i familjen..

http://www.wwwmammatillelika.blogg.sew

 
Lotta

Lotta

25 augusti 2009 12:28

Så det blev en liten Philip! Fiiint =D

http://ecin.blogg.se

 
Ingen bild

Nina Oskarsson

27 augusti 2009 14:23

Philip är ett såå fint namn!

Jag oroar mig också lite för den berömda "tvåbarnschocken", men man hittar visst ett nytt familje-runk ganska snart... Stora lilla Emmy... Men tänk vilken lycka att få en lillebror! Då är det nog värt det att behöva dela med sig av mamma o pappa!

Ha det fint! KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards