Alla inlägg under augusti 2009

Av Sara - 11 augusti 2009 19:21



Emmy har åkt till mm & mf i Erikslund/Ånge och

det är tänkt att hon ska stanna där i några dagar nu.

Min lilla älskling <3 Hursomhelst är det MYCKET uppskattat

med vila och egentid just nu. 12 dagar kvar till bf.

Hoppas, HOPPAS att jag inte går över tiden. Är grymt less

nu...Idag har jag även varit och klippt mig,igen. Var inte så

länge sedansist, men håret växer som ogräs och så blev jag inte

riktigt nöjd förra gången heller. Nu var "min" frisör iaf tillbaka

och hon förstår mig verkligen då jag förklarar hur jag vill ha det =)

Passade även på att få håret tvättat så jag fick möjlighet att sitta

i massagestolen. Massage sägs ju kunna sätta igång en förlossning

pga det oxytocin som frisätts i kroppen då ;P


Imorgon ska C vara på VC i Matfors kl. 8.30....Ingen sovmorgon

alltså, men men...Kan ju vila närsomhelst nu då Emlan inte är hemma.

Sedan blir det lunch på stan tillsammans m. Malin & Lotta. Nice =)

(Skulle vilja shoppa lite också, men det får nog vänta.

Fyller ju år på måndag, så då kanske man får lite

sponsorpengar till det*s*. På måndag ska jag även på MVC igen..

om inte bebis kommit då vill säga, men det hyser jag inte allt

för stora förhoppningar på )



Igår fick vi besök av svärmor, svärfar, Malin & Robban, plus att

Micke och S kikade förbi en snabbis. De förstnämnda skulle fira

Emmy i efterskott =) Hon fick jättefina presenter förstås. Bl.a

ett halsband, kläder, målarbok och pussel. Hon blev jätteglad, och

tyckte det var skoj att få träffa allihop igen =)

På lördag ska C ta med sig Emmy på SelångerMarknad och jag "slipper"

följa med....Tror inte jag pallar att gå där och trängas och ha ont. =/


gårdagens bilder:


Malin, "Bobba" & Emmy


trött-Emlan m. ett av sina paket =)


svärfar och jag


Malin, Emmy och svärmor Karin


*

Av Sara - 9 augusti 2009 10:24



Varmt som i helvetet, och 14 dagar kvar till BF..

Bara så ni vet =P

Av Sara - 8 augusti 2009 21:21


trött Emmy, med Igglepiggle


vid frukostbordet


Emmy & mormor


Emmy, mm & mf


Emmy & Micke

 


jag, Lotta & Eric



Emmy & Eric bygger m. lego



..och avslutade med en massa kramar =)


Anna & Pontus


Pontus

*
*

Av Sara - 8 augusti 2009 21:03



Idag fyller Emmy 2 år =)

Vaknade strax efter 7, och myste i soffan samt gav henne

dagens första present. Igglepiggle-dockan.

Men det var klart att det skulle strula m. bilden i tidningen.

(Dagbladet) Så hon var inte med idag =/ Men i SundsvallsTidning

var hon det iaf hörde jag.. Synd att vi inte har den själva.

Efter frukost och annat morgonpyssel, tog Christian och Emmy en

promenad, medan jag gjorde iordning tårta mm.


Vid lunch kom mina föräldrar hit,.

De avlöstes av Emlans farbror Micke m. sällskap.

Precis då dom var påväg att gå, kom Lotta och Eric.

Och då dom var på hemväg, kom Anna och Pontus hit =)

Har varit full fart hela dagen, och Emmy har varit på toppenhumör

trots att hon varit vaken fr. 07.00 - strax före 20.00

Då jag frågade henne om hon haft en bra födelsedag, sa hon

-Ja..Kul! =) Och sken som en sol, hehe

Och det kan jag verkligen förstå att hon tycker.

Hon har fått jättefina presenter..

en Pippi-ryggsäck

ett gäng Pixi-böcker

en plånbok m. MyLittlePony

IgglePiggle-docka plus film

en stor röd bil

en mjukis-apa(HerrNilsson)

en Pippi-väska

"barbie"-docka m. kläder och väska

en stor docka

fingerfärg...mm.

Tack så hemskt mycket allihop =)


Nu är man helt slut efter allt kalasande ;) Bäst att gå och

lägga sig kanske. /S


Av Sara - 7 augusti 2009 18:51



Runt 8.30 imorse ringde Sara.S och kom förbi på kaffe

samt lämnade en present till Emmy. Alltid lika trevligt

att träffa henne. Och Emlan såg lite småimponerad ut

då jag berättade att hon är polis*s*


Strax innan lunch åkte vi till Matfors för att vattna,

och Emmy fick springa av sig lite, och äta smultron

och hallon, och träffa katten Bobo.

Sedan for vi för att handla lite saker inför morgondagens

tårtkalas....Fick även åka på 3 ställen innan vi hittade

några jordgubbar =/ Då vi kom hem satte C igång att städa.

Dammsuga och så, medan jag kunde vika lite tvätt och sedan

mysa med Emmy. Mycket uppskattat, eftersom jag haft riktigt

ont i magen och ryggen idag...

Nu väntar lite kvällsfika och ett bad innan Emmy ska sova.

Hon verkar redan jättetrött eftersom hon inte sovit nått

under dagen.

Imorgon fyller hon 2 år! Fattar inte att hon "redan är så stor" =)

Idag har hon verkligen hållit igång, läst böcker och lekt en massa..

Energi har dom, de små liven ;) Hon har även pussat och gosat

på bebisen i magen, hehe. Jag längtar tills det är dax nu..

Ja just ja...Var ju till MVC igår;

blodtryck: 120/80 (bra för att vara mig..brukar ha jättelågt tryck)

sf.mått: 34 cm (växt 2 cm sedan förra mätningen)

hjärtljud: 145 slag/min.

Fick en ny tid den 17 augusti..på min födelsedag. Hoppas bebis

kommit innan dess =) Nä, nu ska jag fixa lite frukt till Emmy.

Kanske skriver nått mer jätteintressant ikväll ;P

*

*


Av Sara - 5 augusti 2009 22:51



* Mvc-besök imorgon...

* Födelsedagsförberedelser på fredag, städa etc.

* Fira Emmy på lördag

* ..och vad ska man hitta på en helt vanlig söndag då tro??


---------------------------

På sön.natt är det UFC iaf. Så hoppas man

kan kolla på det på måndag då kanske..   


                      




Och till veckan ska vi få träffa svärmor & svärfar

och Malin och Robban, som ska fira Emlan i efterskott =)



Av Sara - 4 augusti 2009 21:19



Emmy och jag sov en skvätt på eftermiddagen

även idag..2 timmar för att vara ganska exakt*s*

Men skönt var det. Sedan kom Anna och P hit på

en snabbvisit. Kåldolmar till middag för mig och

Emlan. Gött! =)) Funderar på att äta upp resterna

snart, hehe. C gjorde fiskpinnar han.


Ikväll fick jag natta MiniMe. Mysigt, trots att jag var tvungen

att läsa "Hönsmor" typ 100ggr. innan hon tillslut somnade med

armen runt min hals och sin kind tätt emot min. *kärlek*

Imorgon är det min tur att ha sovmorgon. Börjar få det där

att funka bra nu tycker jag. Skönt att kunna unna varandra den

lyxen, då man har möjlighet.


Nu är bilden till tidningen inskickad, och Emmys presenter

betalda. Skönt. På fredag ska jag handla hem grejor så jag kan

pussla ihop en tårta eller två. Vet dock inte hur mycket som

behövs..Ja vi får se vad som händer. Blir ju inget kalas i år iaf,

utan bara enkelt fika. Jag och Emmy har pratat om hennes födelsedag ganska mycket idag, och hon har sagt att hon vill ha jordgubbar på tårtan och många presenter, hehe =)

I övrigt pratar hon typ HELA tiden nu...Finns ingen hejd...Och hon

snappar upp precis allt som man säger, och det dyker upp nya ord

i hennes ordförråd varje dag. Jättekul! Ibland kan man inte hålla

sig för skratt,hehe.


Nu ska jag kolla runt lite här,innan jag tar en dusch../S

Av Sara - 4 augusti 2009 07:15



Här var det väckning kl. 06.15...inte särskilt uppskattat

mitt i "sommarledigheten" =P


Nu är kaffet klart och äggen kokta i allafall, så snart blir det

frukost. Pappans tur att ha sovmorgon idag. Tur att jag fick

en riktig vilodag igår...Gör stor skillnad nu om man får sova

några timmar under dagen.

Förövrigt är bb-väskan packad och jag känner mig redo att

bli tvåbarnsmamma...Bara bebisen som fattas alltså.=)


Nä..nu ska jag kolla om Emmy kan slita sig från tv:n och

alla sina böcker, så jag får byta om på henne. /S

Ovido - Quiz & Flashcards