Alla inlägg den 6 december 2009

Av Sara - 6 december 2009 23:21

  

     

Tomtetjejen bakar pepparkakor =)


...och äter en massa pepparkaksdeg =)


  

    



       

har alltid tyckt att Emmy varit mest lik Christian(även om hon

har "mina färger") men på de här bilderna är vi  ju aningen lika

hon och jag...Kanske pga att vi har samma fåniga min =P


   

och en bild på Philip så klart =)


       

...och en på min nya lugg..som blev en "fegis-lugg", men

det funkar..

low

Av Sara - 6 december 2009 21:27



Nu har jag känt mig grymt låg i snart en veckas tid...

Uttråkad och jävlig. Missnöjd och besviken.

På det mesta... Hm..kanske har fått en "Jul-depression"?!

Ja tänk om det är så,hehe. Julen och vintern är verkligen

inte min favorittid på året. Har aldrig varit det ..

Nu har jag iaf tur att ha min lilla familj som gör mig glad

dessa kalla, gråtrista dagar <3

Men jag ska försöka att komma iväg på ett möte nu i

veckan. Måste ju vara typ 3 år sedan jag gick sist.

kanske kan bli skönt att få prata av sig lite.....


Idag var jag ju och hämtade hem Emmy. Hon var så gosig

då jag kom. Lillpluttan. Och lillPLUTTEN var ledsen mest hela

tiden.. Tror han är lika hemmakär som sin mor =P

Och nu märker man att det är mammas pojke också.

Min mamma bar honom vid några tillfällen, men då började

han stortjuta. Fast så fort jag tog honom och pratade och

pussade på honom, så blev allt bra igen ;)

Det är verkligen pappas flicka och mammas pojke i vår

familj. Men det är ganska mysigt också, hehe.


Ikväll har Emmy klätt sig i min gamla tomtedress, sjungit

julsånger och bakat pepparkakor. Philip har legat bra länge i

sitt babygym och försökt vända sig. Dock utan resultat ännu,

men jag gissar på att det är ganska nära nu =)

Imorgon får vi se om det blir en Birsta-tur, som sagt..

Och så MÅSTE jag städa!!! =/

På tisdag hoppas jag på att få besök av Sondra medan

Christian är hos tandläkaren.

På onsdag ska jag på utvecklingssamtal på Emlans dagis.

Och på torsdag hoppas jag på att kunna uträtta några ärenden.

Ja, dagarna flyter visst på, trots att jag ibland kan tycka att

tiden står stilla....

Nä, nu ska vi kolla på "Bones" innan vi ska sova. /S

Av Sara - 6 december 2009 10:17

Nu ska jag och P åka till Erikslund och hämta hem

Emmy <3  Christian ska greja i Malin & Robbans lägenhet

även idag.....Vi har för övrigt haft en rätt ok helg.

Jag hade besök av Anna och hennes alldeles nya lilla dotter igår.

Och lilltjejen var Så jäkla söt =) Philip kändes genast jättestor, hehe.


Jag och C har även hunnit med att se två filmer. Kors i taket.

"Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden".

Var ju helt ok för att vara svenskt tycker jag.


Imorgon tror jag det blir en mamma-Emmy-dag.

Var ett tag sedan. Pepparkaksbak och kanske en tur till

Birsta och göra ett nytt försök att hitta en klänning till

Emmy....Ja..vi får se hur det blir.


Nu måste jag åka. /S

Ovido - Quiz & Flashcards