Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

vad kissar flickor med??

Av Sara - 7 januari 2010 22:39



Emmy har kommit på att pojkar har snopp.

Nu tycker hon att det är ganska roligt att gå

omkring och säga just SNOPP...hm..

Jag försökte avdramatisera det hela nu ikväll genom att

 berätta att snoppen kissar pojkar med.

Jaha...och då undrade hon förstås vad vi flickor

kissar med?! Vad säger man då? Vet fortfarande inget

ord som låter särskilt rumsrent,haha.

Hursomhelst mumlade jag "puppa" lite snabbt, och

det nöjde hon sig med. Men P-ordet känns fan inte rätt det

heller...Nån som har nått annat "finare" förslag?? =)

*


 
 
madde

madde

7 januari 2010 22:59

Jodå!:) Idag åt hon det sista jag hadde kvar av morotsgröten! Så imorn blir det till att börja med katrinplommongröten:) den borde ju va mer mättande eftersom morotsgröten är från 4mån och katringröten från 6mån?
Nackdelen med dom grötarna är vell att man ska blanda dom med ersättning..medans andra tror jag man blandar med vatten!:) men hon ratar banangröten! Tycker dom flesta barn bruka gilla den..men ICKE! men såg nu att vid 6 mån finns de ju äppelgröt och lite annat:)
jag började bara med den här gröten för att den ska va snäll mot magen:9

ååå svårt de här med dagis!:) jag får separtionsångest bara jag tänker på det..inte fasiken ska nån annan få ta hand om mitt barn-dumt, men så jag tänker :/ :)
men precis som du skrev..att utvecklingen går snabbare! det TROT jag verkligen på, eftersom dom är runt andra barn hela tiden..:) Så de är ju en fördel :) Sen tycker jag de är viktigt att dom får vara med andra barn och kanske lära sig att bli mer självständiga utan mamma & Pappa!:)
så man kan ju börja med några timmar i veckan å känna hur det känns!:)
Sen är det ju 'ndå 6mån kvar tills dess..då kanska jag inte kmr ha lika stor separationsångest längre och kanske kommer tycka att de kan va lite skönt ochså:)
Men får se hur det blir med det hela:)
hoppas ni får en bra helg ochså!:)
Nee har inte vart ut med vagnen på flera dagar..kommer inte ens ihåg sist det var..jag hatar verkligen kyla! och denna kyla vägrar jag gå ut i :/ hoppas de blir lite varmare iallfall:)
Ja klart du får länka min blogg, du får hamna på min länklista då om det är ok?:)

Hahaha! Gud nu gruvar jag mig för den åldern Emmy är i...gud vad fasiken ska man svara!:D haha men jag hadde ochså sagt Puppa.. nu när jag tänker efter finns de inge bra ord för det vi tjejor kissar med;D :) vad fasiken heter det egentligen:S

http://madeleinesophie.blogg.se

 
Lotta

Lotta

8 januari 2010 12:38

"Snippa" är ju det "nya" ordet som många använder nu.. men det låter sådär tycker jag.. Har ju varit mkt omtalat det där och då var Snippa ordet man kom fram till =)

http://www.ecin.blogg.se

 
josephine, Mamma till Elika & Nick

josephine, Mamma till Elika & Nick

8 januari 2010 12:38

Ja du sånt där är ju aldrig lätt... Här hemma säger vi "snippa" det låter ju lite bättre iaf... Hoppas ni har det bra även fast ni har det rätt så kallt där uppe...

http://www.wwwmammtillelika.blogg.se

 
Erika

Erika

11 januari 2010 21:40

Vi säger snippa. Men det var inget vi behövde "lära" Oskar,en dag vid matbordet sa han högt och tydligt " Mamma har snippa!" Det hade han lärt sig på dagis..hehe. ;-)
Kram!

http://erikabergman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards