Alla inlägg under juni 2009

Av Sara - 25 juni 2009 21:26



Vaknade kl 7 av att Emmy smög in i sovrummet.

Hon är alltid på bra humör på morgnarna, så då kan man

ju inte vara sämre,; Upp och hoppa bara! =)

Lite mys i soffan m. täcke och saft, innan det var dax för frukost

och diverse morgonbestyr.

Strax efter 10 åkte vi på mitt gamla jobb för att lämna tillbaka ett

passerkort som jag inte kommer att ha nån användning av nu på ett

tag. Emmy pratade med alla hon mötte tror jag.

Sedan åkte vi in till stan och kollade på drakarna, lunchade på

Charm, och tog en mjukglass på torget.



På vägen hem, somnade hon. Och kors i taket: jag lyckades lyfta

henne ur bilen och lägga henne i vagnen UTAN att hon vaknade,

så där fortsatte hon att sova i en timme. Bra där!



På eftermiddagen har vi städat och tvättat. Mindre avancerad

middag bestående av spaghetti och köttfärssås =P

Ikväll åkte vi på BirstaCity och köpte ett par leggings och två

t-shirtar till Emmy. Hittade även ett fint set med hink, vattenkanna

och spade på Lekplanetenm =) Sedan mötte vi upp Anna och Pontus

och fikade med dem på Ikea. Anna skulle kolla på ett parasoll, och

jag och Emlan följde med som sällskap.

Emmy testade "tårtmössan" som jag sett i många bloggar redan =P



Måste ju berätta: Då vi satt och fikade med A och P, lutade sig

Emmy mot mig och sa - Kramas!

-Va, vill du kramas med mamma? frågade jag.

- Jaa, sa hon och lutade sig mot mig och gosade!

FÖRSTA gången hon säger nått sånt....Tur att man fått lite kontroll

över hormonerna nu, annars hade jag väl börjat lipa! =)


Nu sover Emmy iaf, och jag ska slösurfa runt lite innan jag hoppar

in i duschen. C kommer hem i natt, men kanske ska iväg imorgon

igen...(Hoppas inte..) Dom här dagarna med Emmy har varit så himla

mysiga, men inte helt enkla med tanke på gravid-magen och diverse

gravidkrämpor.

Åter imorgon. /S

Av Sara - 24 juni 2009 21:41



Jag och MiniMe har haft ett par skönt och soliga

dagar i Erikslund. Emmy har blivit uppassad av sin

mormor och morfar och jag har fått lite sovmorgon.

Tack mamma och pappa!

Dock har jag varit vaken mellan 03-05 båda nätterna

som vi sovit där....Vet inte varför..Kanske för att jag

inte gärna sover borta nuförtiden. Eller så är det bebis

i magen som bökar och håller på så att jag vaknar.


Vi har även hunnit med att träffa Lina. L och hennes Wille,

samt Katja, Niklas och Joshua. Trevligt trevligt.

Ikväll har Katrin varit här en stund, innan det var dax

för Emlan att bada och natta. Och hör och häpna: Det

har gått jättebra dom här 3 kvällarna då jag har lagt henne =)

Känns som om det är nyttigt för oss att C är borta lite, så

hon och jag kan få en lite närmare relation också.


Får se vad vi ska hitta på resten av veckan...

Skönt att vara hemma iaf. Borta bra, men hemma bäst! =)






Av Sara - 21 juni 2009 21:57



Idag: Emmy sov "bara" till 8 imorse, trots maraton-

dagen igår. Sedan satt hon i vår säng och läste för

mig och C medan vi halvslumrade, hehe. Men efter ett

tag var man ju klarvaken, så då var det bara att kliva upp =)


Efter lunch for vi till Matfors där Christian klippte gräs och

vattnade. Jag och Emmy målade, tog en promenad och sedan

lyckades jag få henne att somna. Hon sov över 1 timme, så jag

passade på att slumra en stund jag med..Skönt!

Då vi vaknat var C klar, och hade packat in vagnen i bilen redan,

så då åkte vi till Birsta en sväng innan vi for hem =)


Imorgon: jag och Anna är bjudna på lunch hos Linda på Alnö.

C får roa Emlan medan jag är borta- Efter att jag kommit hem

igen ska det packas lite och sedan drar jag och Emmy till Erikslund.

Vi åker redan imorgonkväll, så C får sova ordentligt innan han ska iväg.

Tror vi stannar tills på torsdag iaf..Och C kommer hem på fredag.

Måste även komma ihåg att ringa MVC och boka om tiden jag

har på onsdag...Ja...det var väl det.

Nu ska jag äta nått, hoppa in i duschen och sedan sova! Gött! /S

Av Sara - 20 juni 2009 22:31


* klev upp runt 8

* åkte på Ica m. Katrin strax efter 10

* C förberedde köttet för grillning medan

  jag och Emmy tog en promenad till kiosken

* hem för att möta upp Katrin och Bengt och göra

  klart allt inför middagen

* sedan kom Jill och Anna också hit för att käka med oss

* invigde uteplatsen då vi käkade middag. Mysigt!

* medan jag tog hand om disken fick Emmy cykla och leka

  i lekparken m. tjejerna. Mkt uppskattat av både mig och Emlan =)

* efterrätt och kaffe innan vi gick in


Emmy har varit vaken konstant fr. 8 imorse tills nu strax efter 21!!

Helt sjukt. Lillpluttan! Hon blev iaf. lycklig av alla middagsgäster

och all uppmärksamhet hon fick *L*


Katrin hade gjort potatissallad och en massa annat gott.

Vi grillade fläskfilé, chorizo, kyckling och karré, och grönsaker.

Till efterrätt hade K tagit med sig en grymt god paj m. jordgubbar

och rabarber. En jättetrevlig kväll..i skarp kontrast till gårdagen =P

Nu är man mätt och belåten..och trött!


Imorgon ska vi åka till Matfors där C ska klippa gräs.

På måndag ska vi styra och ställa lite här hemma, innan

Christian följer med Bengan på jobb tis. - fre. och jag och

Emmy åker till Erikslund. Vet inte hur många dagar vi stannar där.

Är skönt att få avlastning, och träffa gamla kompisar, men jag

är ju rätt hemmakär av mig, så vi får se hur det blir =P




Av Sara - 19 juni 2009 21:27



Dödligt tråkig midsommarafton även i år! Hurra hurra =P

Dock är det ombytta roller nu...Förra året var det jag som somnade

då jag skulle natta Emmy. Nu är det Christian som lyckats med samma

sak. Själv har jag suttit här vid datorn i snart en timme nu..

Funderar starkt på att gå och lägga mig och läsa lite.

Känner mig som den mest ensamma och tragiska människan på denna

jord, just i detta ögonblick, denna midsommar, denna förbannat

överreklamerade afton...Men nääää jag är inte bitter! haha




lite senare: Nä, Christian hade visst inte somnat....eller så vaknade

han nyss, för han kom just ut fr. Emmys rum. Trevligt. Då kanske

man kan käka nått gott och glo lite på tv innan man lägger sig  =P


Av Sara - 18 juni 2009 21:06


Tack Malin, Maijsan och Tulay

för de fina kommentarerna!


Torsdag 18 juni:

* klev upp 07.30

* frukost och bus m. Emmy

* städade

* besök av Anna och Pontus. Mkt trevligt =)

* en liten tur till Birsta, för att åter igen konstatera

  hur dyrt det är med dynor till utemöblerna*s*

* tankat bilen

* unnade oss middag på stan, eftersom vi kommer att sitta

  ensamma och uggla på midsommarafton imorgon..

* kvällsmys m. Emlan

* har nyss sett klart de första avsnitten av UngaMödrar

* fick veta idag att jag klarat läkemedelsberäkningen, samt

  att vår rapport blev godkänd till slut! =)


Dagens bilder:



mina <3


dela kex


smile


soffpotatisarna =P


*

*

Av Sara - 17 juni 2009 23:49



Sitter här och borde eg. sova för länge sedan..
Men jag kom att tänka på vad jag och C pratade

lite om häromkvällen: nämligen vårt bröllop, som borde

bli av snart. Speciellt med tanke på att jag friade förra

året då det var skottår =P

Jag skulle lätt kunna tänka mig en borgerlig vigsel. Enkelt,

privat och utan krusiduller...Jag vill gifta mig med Christian

för att jag älskar honom och för att jag vill leva resten av mitt

liv med  honom. Jag behöver inget praktbröllop, ingen storslagen

smekmånad och ingen svindyr ring...Bara jag får gifta mig med C,

som verkligen är den enda människa jag kan tänka mig att dela

allt med! Det är DET som betyder nått! Iallafall för mig <3


****





Av Sara - 17 juni 2009 21:31



Halva juni, och lite till, har redan passerat!

Jag har 9 veckor kvar till beräknad förlossning...

Känns inte som en evighet, men inte heller som endast

lite drygt 2 månader...Konstigt..

Idag har jag varit på skolan en sväng. Kl. 10 mötte jag upp Jessica

för att fixa kompletteringarna på rapporten. Tråk!

12 var jag hemma igen och vi drog ut till Birsta och köpte en grill

och handlade mat på Ica. Spännande värre =P

Till middag blev det ugnspannkaka. Gott!


Sedan har vi varit ute på en kvällspromenad också.

Christian tänkte ta en genväg, som sedan visade sig vara på tok

för brant, och lilla miniMe satt och upprepade samma sak hela tiden:

-Akta Emmy, Akta Emmy! haha

Shit, vad hon pratar nu föresten. Nya ord och 3ordsmeningar mest

hela tiden. Det är kul! =) Jag fick även klippa hennes lugg idag..helt

otroligt. Hon satt stilla under hela tiden. Kanske för att jag utlovat

lugg a´la prinsessa. Om det blev så låter jag vara osagt, men det blev

betydligt bättre än förra gången iaf =P


Imorgon ska vi städa lite. Emmy ska få testa sin nya trehjuling utomhus

om vädret är skapligt. På eftermiddagen får vi besök av Lotta och Eric.

Får se om barnen kommer överens eller om vi blir tvugna att förflytta

oss till mer neutral mark(typ BirstaCity)!

(Blev nyss lite ändrade planer...så vi får ses nån gång nästa vecka kanske)


***********


snyggEmlan =P


nyvaken och småsur,hehe


stolt ägare av en ny trehjuling(tack tack morfar)

*


...och här är mina senaste inköp på klädfronten:

           

2 amningslinnen fr. BoobDesign.

Kul va? =P


**********************




Ovido - Quiz & Flashcards