Alla inlägg under juni 2009

Av Sara - 7 juni 2009 21:06


Fredag: uträttade en massa ärenden,

             träffade mamma och pappa,

             hade besök av Sara.S på kvällen


Lördag(igår alltså): var i Birsta och kollade på bl.a

            möbler till nya uteplatsen, tvättade,

            fick besök av Sara.S igen =)


Idag: lugn förmiddag, sedan har vi varit i Matfors. C har hjälpt

        Tommy, och jag, Karin och Emmy har umgåts. Middag m.

         M & R och Micke.


Och under alla 3 dagarna har jag ätit choklad som en galning.

Fattar inte att jag ska få en massa cravings NU..och efter choklad!?!

Kanske för att jag känt mig lite uttråkad och haft brist på fantasi de

senaste veckorna....Choklad hjälper mot det mesta! hm..


Trist att inte ha några pengar. Hade ju även varit skoj att hitta på

nått då jag går på mammaledighet och Emmy slutar dagis.

Blir ett "dagis-uppehåll" på 2,5 mån. och då gäller det att vi kan komma

på nått att göra, annars blir det inte roligt*s*

Kanske måste börja spela på hästar eller nått =P


Imorgon ska jag börja plugga på allvar till omtentan i läkemedels-

beräkning iallafall.=/

Nä nu ska jag spela lite MafiaWars innan jag kapitulerar.../S

Av Sara - 7 juni 2009 20:55


Emmy i sandhögen i Matfors


gravid(osminkad) tjockis i v. 28



Emmy har ett grymt minspel ;)


sambon


sommar!

Av Sara - 4 juni 2009 20:32



* har hunnit med att handla, tvätta och uträtta

  ärenden. Träffat A och P.


* Emmy slog ut en flisa ur ena framtanden då

  hon råkade springa in i bordet innan middagen =/

  Dock verkar det som om tanden i övrigt är intakt, så

  det var väl tur i oturen att det inte blev värre.


* haft besök av Emlans farmor och farfar ikväll


* C har så gott som gjort färdigt uteplatsen..samt satt

  upp tyget,som svärmor sytt, som ska agera insynsskydd

  på vår balkong


* och jag har fått natta Emlan!! Stort! =)

________________________________



Av Sara - 3 juni 2009 21:26


Jag vet att man eg. inte ska göra upp en massa planer hit

och dit, för då skiter det sig alltid. Men jag chansar och skriver

ner några punkter här i bloggen iaf ;P


Jag planerar att:

* göra 1 tenta till innan sommaren

* UL och läkarbesök den 30 juni

* MVC-besök xflera

* njuta av sommaren och fortsättningen av min graviditet

* köpa grejor och göra fint i vår nyrenoverade hall

* hinna med att träffa vänner och bekanta

* rensa i förrådet och göra iordning inför bebis ankomst

* (ev. boka in en tid, åt Emmy, hos min frisör)

* komma på en massa saker man kan hitta på under Emmys

  dagisledighet, så vi inte ska klättra på väggarna här hemma *s*

* föda barn

* vara mammaledig fram tills januari 2010 (!)

******

Nu är jag trött, och har haft sammandragningar hela dagen...

Bäst att lägga sig och vila/sova. En dusch först bara.../S


Av Sara - 3 juni 2009 11:04



Ja, nu uppdaterar jag fr. Mittuniversitetets datasal

för omväxlingens skull.Spännande va? =P

Vi har suttit med opponeringen nu på

förmiddagen och ska redovisa efter lunch.

Till lunch blir det fisk-soppa m. aioli föresten. Ska bli gott!


Emmy sov själv i sin säng hela natten i natt och vaknade vid

7.30 Perfekt! Hoppas det håller i sig. Är typ varannan natt som

det "går bra".. Imorse var hon på bra humör tills det var dax att

klä på sig. Tjurigast i stan ska nuförtin´göra ALLT själv- Och man får

inte hjälpa till förän hon är ursinnig av frustration..Jobbigt både för

henne och mamman och pappan ;) Tillslut kom vi iväg iaf.

Väl framme på dagis ville hon inte släppa taget om mig, utan började

gråta samtidigt som det kom några långdragna och hjärtskärande:

- Maaaaaammaaaaa!  Usch...Jobbigt att åka ifrån henne då det är

så där..


Nä, nu ska vi luncha, så man orkar med denna tråååkiga dag!! =/

Av Sara - 1 juni 2009 23:08

Jaha då har man varit vaken alldeles för länge igen då. Idag har jag varit på skolan och kollat lite inför opponeringen vi ska ha på onsdag. Imorgon pluggar vi hemifrån tror jag. Skönt. Det var asjobbigt att lämna Emmy på dagis imorse. Hon var ledsen och för en gångs skull mammig. Kändes hemskt att lämna henne då hon grät,ropade Mamma och klamrade sig fast. På dagis sa dom sedan att hon varit ledsen hela förmiddagen. Emlan sken som en sol då jag kom och skulle ta med henne hem och höll mig i handen ända fram till bilen. Har aldrig hänt förut vad jag kan minnas. Även här hemma ikväll har hon varit mysigare än vanl med mig. Lillpluttan! Lillen i magen är helt vild nu. Det knuffas och buffas nästan dygnet runt. Roligt men ganska tröttsamt också. Känner mig slut i kroppen och har väldigt mkt sammandragningar.. Nu ska jag,mina svullna ben och min halsbränna försöka sova. Hoppas på en bättre dag imorgon,trots skolarbete.

Av Sara - 1 juni 2009 14:10


Jag har blivit utmanad av Malin

*

24 frågor skall besvaras.

Reglerna är:

1. Svara på frågorna.

2. Ta bort en fråga du inte gillar och lägg till en ny.

3. Skicka vidare till 8 st.


1. Vilken parfym använder du?

olika, men bl.a D & G LightBlue

2. Favoritdrink?

kommer ihåg att RedBull/Vodka, och BlackRussian var grymt gott,hehe

3. Vad läser du just nu?

kurslitteratur tillhörande ssk-prog.

4. Dagens höjdpunkt?

Emmys myskram imorse

5. Vad skulle du vilja lära dig?

en massa saker...

6. Vad var ditt senaste inköp?

mat, förmodligen

7. Vad gör dig till en bra vän?

jag är väl rätt snäll, hoppas jag =)

8. Vad är ditt viktigaste mål för tillfället?

att jag och min familj ska ha det bra

9. Vilket stjärntecken är du?

lejon

10. Vilken är din ögonfärg?

bruna

11. Om du kunde ändra något hos dig själv, vad skulle det vara?

en hel del..bl.a arbeta bort min inre stress

12. Om du kunde vara var som helst i världen de kommande timmarna, var skulle du då vara?

 på shoppingresa i NewYork ;)

13. Vad värdesätter du hos dina vänner?

ärlighet, humor mm.

14. Vad är dina sommarplaner?

vara mammaledig, vara m. familjen, föda barn..

15. Vilket är ditt drömyrke?

måste väl säga sjuksköterska då kanske =)

16. Vilket av plaggen i din garderob är din favorit?

mina jeans förstås =)

17. Vad får dig att gråta?

just nu gråter jag för massor av saker

18. Nämn tre saker som får dig att le.

min dotter, bebisen i magen, dålig humor

19. Om du fick tre önskningar, vad skulle det vara?

Att min familj och mina vänner ska må bra

Att bli klar med min utb. tillslut

Att vinna en massa pengar, förstås =P

20. Vilka är dina favoritserier på tv?

Close to home,Vänner

21. Vad har du på dig just nu?

jeans och en tröja

22. Vilket är ditt favoritgodis?

det mesta, förutom lakrits och godisar m. nötter i

23. Hur många barn vill du ha?

2

24. När gjorde du bort dig senast?

säkert inte allt för länge sedan...


Jag utmanar dom som orkar och vill.....

Ovido - Quiz & Flashcards