Alla inlägg under december 2008

Av Sara - 6 december 2008 21:35



Idag fick jag sova tills klockan var 1. Skönt, eftersom jag jobbar

natt denna helg. Vi for och handlade lite på IcaMaxi, så det

blev pizza till middag idag..Gött! Synd bara att "Maijsan"

lyckades få span på vår onyttiga shoppingvagn, hehe. =P

Imorgon blir det iallafall fläskfilé, pot.gratäng och hallumi =)


Ikväll har vi myst, och målat och lyssnat på Emmys nya skiva som

Christian köpt till henne. Även att vår favoritlåt fanns med.

Men tydligen har vi bara hört HALVA låten tidigare,

för när vi hörde alla verser ikväll så upptäckte vi att den var

ganska grym.

".- Pappa haj...lalla lalalallaa

Och mamma haj..lalla lalalallaa

Mormor haj...lalla lalalallaa

Och Minihaj..lalla lalalallaa

Ja så långt hade jag och C hört typ.

Sedan kom ju värsta otäcka raderna:

"- Dom tog en arm..lalla lalalallaa

Dom tog en till..lalla lalalallaa

Dom tog ett ben..lalla lalalallaa

Och det kom blod!"

haha..vikken hemsk låt!

*************************************************

Iallafall så har min "Att köpa julklappar till-lista" blivit kortare.

Har kunnat stryka en massa grejor nu i veckan-

Nu är jag klar med Emmys,Joshuas, Mickes, Robbans, Emelies,

Tommys, pappas och Malins julklappar! =) Bara mamma, Karin och

Christian kvar. Vet inte alls vad jag ska hitta på till C.

Konstigt att det ska vara svårast att hitta på nått åt sin sambo?!


Nu ska jag JOBBA!



Av Sara - 4 december 2008 21:25



Min dag har sett ut som följer:

*lämnade Emmy på dagis runt 8.30

*gjorde ett grav.test på MVC, NEGATIVT =/

*handlade julklappar

*var på gröt drop-in på Emlans dagis

*M & R och Milton kom förbi en snabbis för att låna en film

*Katrin kikade förbi en stund

*Kollat på tecknad film och grinat lite...

Ja..det var väl dagen idag det.


För övrigt är jag helt klar med Emelies, Mickes och Robbans

julklappar. Har börjat köpa lite smågrejor åt dom andra också,

så nu kanske man hinner med allt innan julafton även detta år, hehe.


Redan fredag imorgon..Veckorna går fort nu.

Jag har en helg fylld av nattjobb att se framemot..ja, alla pass

som jag är uppbokad på denna månad är ju nattjobb så..

Ska även jobba nyårsafton. Min stackars sambo får alltså sitta

helt ensam, stackaren =/ Men jag hoppas att han har ett nytt spel

att roa sig med då, och så ska jag baka nått gott åt honom,haha.

Inte så kul att jobba, byta blöjor och tvätta en nyårsafton heller.*s*


Dagens bilder:


Emmy och jag letar nappar som hamnat under soffan =)


kvällsnöje; kolla i leksakskatalogen, som numera är helt sönder"läst".


Men ibland får man inte som man vill. Vilket resulterar i att man

blir skitsur, haha


.

.




Av Sara - 2 december 2008 20:49



Å..jag är så sugen på..NÅT!

Men jag orkar verkligen inte åka iväg

och köpa nått nu. Får ta mig ett bad istället tror jag.

Christian och Micke sitter klistrade vid tv:n och spelar

ps3- Och Emlan sover.


Jag sov från ca 8 till kl. 12 idag. Sedan åkte vi ut till

Birsta för att luncha med Malin, samt köpa lite julklappar.

Nu har jag köpt 1 till pappa, 2 till mamma, 1 till Karin, och

en liten grej till Malin.Många kvar, men skönt att man kommit

igång med julklappsshoppingen iallafall. 

Och tack snälla Malin, som gjorde så fina paket åt mig =)

Ikväll kom svärföräldrarna hit en sväng, lagom till middag.

C hade gjort tacogratäng som vi bjöd på. Lika gott som vanligt.

Och Karin hade köpt ett lucialinne till Emmy. =)


På torsdag ska vi på Emmys dagis kl. 14, på Gröt-dropIn.

Ska bli mysigt =) Och nån dag denna vecka måste jag försöka

hinna med att träffa några av mina vänner också, hade jag tänkt.

Får se hur det blir med det. Har ju en tendens att alltid

bli uppbokad av annat, i sista minuten.


Nu är mitt betyg registrerat, och första urvalet till utbildningen

bör väl vara klart om nån vecka eller så. Spännande, men jag

hoppas inte allt för mycket. Kan ju mycket väl vara så att mina

betyg inte räcker till. Men men...Vi får se hur det går.

Nä, nu blir det ett bad innan jag kryper i säng.

Åter imorgon. /S




Av Sara - 2 december 2008 20:45

(det som är struket, är redan inhandlat)

Emmy:

* grå, stickad tunika/tröja fr. P.O.P, mer kläder? =P

* ritblock/målarbok

* tavlor fr. Jysk

* sängkläder m. HelloKitty fr. Lagerhaus

* kläder fr. t.ex P.O.P, HM,NameIt strl. 86

* pyjamas

* presentkort

* pulka

* rosa BobbyCar

(jag ;)

* armband m. berlock, T.Sabo fr. Branders

* en ring ( Malin vet hur stor den ska vara,*s*)

* örhängen fr. Branders

* presentkort på BirstaCity,MakeUpStore

* ansiktsbehandling

* parfym, eller presentkort på Kicks


ps.- Hej, mamma och pappa! Jag vet att ni kommer

att läsa det här inlägget, hehe ;)

Av Sara - 2 december 2008 04:34



Jag mår så fruktansvärt illa. Har ätit lite under

natten, men mår fortfarande så jävla illa att jag

verkligen gruvar mig för att ronda =/

Vad är detta? Magsjuka? Graviditet? Ja vem vet..

Roligt är det iallafall INTE! =(

Tänk om jag spyr medan jag är inne hos nån vårdtagare?!

Jojomensan, det vore just snyggt det *s*

Nä..åter till arbetet..Hålla andan och tänka på nått annat. Gah. /S

Av Sara - 1 december 2008 23:21

Bilder från igår, då vi var på Tandoori.

Men gud vilken dålig kvalitet det är på dem. Måste

köpa en ny kamera, SNARAST! Eller kanske önska sig en i julklapp ;)

.

.

Emmy på restaurang


Micke & Robban


en liten bit Malin, och svärfar som öppnar sitt paket


Robert & Malin


Tommy & Karin


Micke & Emelie


jag & Christian

tur att vi alltid blir så snygga på bild =P


Emmy fick en rosa häst av farmor och farfar. Var dock lite skeptisk

till den i början..

hehe =)


.

.

Av Sara - 1 december 2008 02:15



Just ja..glömde ju att berätta att jag och C såg

"Stepbrothers" häromkvällen. Skitbra film, som var

rolig rakt igenom, om man nu gillar lite sjuk humor, hehe-

Blev glatt överraskad, eftersom jag blivit ganska besviken

på Will Ferrells senaste filmer. Men den här var en

riktigt sevärd komedi tycker jag.

Så se den, om ni inte redan gjort det =)

.

.

Nu väntar jag bara på att C ska ladda hem

Transporter 3, med Jason Statham.

Förhoppningsvis är den lika bra(eller t.o.m bättre) än 1an och 2an!



Av Sara - 1 december 2008 01:50



Ja, ikväll var vi och firade min käre svärfar,

i förskott. Han fyller nämligen år imorgon, alltså den

2 dec. Han fick en våg(att väga storfiskarna på =)

och en trerättersmiddag av sina

barn m. respektive. Vi var på Tandoori och käkade allihop.

Mycket trevligt, och god mat som vanligt =)

Nu är det "bara" tre födelsedagar till, som ska firas denna månad.

Både Malin, Micke och Robban fyller år nu innan jul..

Varför måste alla fylla år i december?! =P

Vi tog lite bilder under middagen, men eftersom jag inte

är hemma nu, så kan jag ju inte få med dem i detta inlägg,

utan får fixa det imorgon istället.


Ja,Nu är jag på jobbet. Fortfarande mätt och belåten.

Eller belåten är jag väl inte längre, för nu har jag fått

magknip och halsbränna..haha.

***********************




Ovido - Quiz & Flashcards