Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 27 juni 2008 00:00



Är detta lugnet före stormen??

Ska iaf. fixa klart m. tvätten nu, samt skura golvet

i köket...och sedan hoppas på en fortsatt lugn natt.


Låg kvar i sängen tills kl. 15.30 idag. Skönt! Min mamma

hade tagit med Emmy på en promenad efter lunch och

C var och grejade i Mickes lägenhet. Han köpte med sig pizza hem =)

Efter mat och en dusch, och en massa gos med Emlan var det

dax att bege sig till jobbet igen.


Jag vill shoppa!! C kanske ska köpa en tv i helgen, och då ska jag få

beställa nya jeans---Nån rättvisa ska det ju vara!  ;)

Men efter det ska vi nog ta det lugnt med shoppingen..Måste

ju fixa lägenheten sedan också...*L*


Nu ska jag återgå till arbetet. 3 timmar avklarade nu. 7 to go!

/S


Av Sara - 25 juni 2008 23:47



Nu jobbas det natt igen.

Saknar lilla familjen som vanligt.

Önskar att jag kunde vara hemma mer...

och/eller inte behöva sova bort dagarna..men man

får tänka på pengarna och bita ihop..*L*


Funderar fortfarande över framtiden. Plugga, jobba...?

Blir nog så att jag kommer att läsa till SSK, och förhoppningsvis

så får jag ett RIKTIGT jobb efter det. Vore skönt att slippa gå

som vikarie år efter år.


Imorgon ska C hjälpa till i Mickes lägenhet. Min mamma kommer

och är barnvakt då, eftersom jag måste sova. Jobbar en natt till

efter denna- sedan ledig endast en dag, innan jag ska ut och jobba 3 nätter igen. Det är verkligen både för- och nackdelar med nattjobb.

Fördelen är att man tjänar lite bättre, slipper värmen på dagarna och att man har lite mer lediga dagar om man har tur.

Nackdelarna är att jag får mindre tid med Emmy, vänder på dygnet och tappar allt vad socialt liv heter..men men.Det funkar att jobba så

här på somrarna iaf(har gjort det flera somrar). Men jag skulle nog inte vilja jobba natt heltid,året om.


Nä..nu åter till arbetet.


/S




Av Sara - 25 juni 2008 14:54




Fick sovmorgon till 11.30

Efter att jag gjort mig iordning(rekord idag*s*), så

for vi till Etage och lunchade m. svärfar. Var  meningen att

vi skulle köpa med oss några matlådor också, men dom var slut!


Sedan åkte vi till FK med C´s läkarintyg...Lämnade filmen vi

hyrt på Hemmakväll, samt såg till att "min" läkare fick min journal.

Nu är vi hemma igen. Jag har kört igång den första tvättmaskinen

för dagen, och Emmy ligger och sover middag.

Jag ska också vila lite snart. Börjar 21.00


Igår var vi och käkade m. M & R. Gott men starkt.

Sedan hyrde jag och C film, samt köpte 10 filmer för 400spänn.

bl.a min favoritfilm CRANK! =)


Lär ju slänga in ett inlägg ikväll/natt...

later......

Av Sara - 24 juni 2008 08:13





Ja, jag är TRÖTT.

Fullt upp på jobbet igår.

Och innan dess var jag till läkaren. Kl. 9 närmare bestämt.

Blev riktigt imponerad av stället. Fräscht och fint.

Läkaren var underbar. Hon lyssnade och tog mig verkligen på

allvar! Hon ordinerade även Trombyl igen, samt att jag ska sluta

äta minipiller medan jag väntar på att få komma till sjukhuset

för fortsatta undersökningar.

Nu är remissen på G...Äntligen!


Ikväll ska vi ut och käka m. M & R. Trevligt trevligt.

Annars har vi inga direkta planer för idag...Tvätta och städa kanske?

Imorgon börjar jag jobba kl. 21.

Jobbar 2 nätter....sedan ledig en dag innan jag

ska ut igen och jobba 3 nätter till. o.s.v

Nu måste jag kolla över mina papper som jag ska skicka in till FK.

Människan som satt där igår då jag var dit, hade inte tid att hjälpa mig

att fylla i dem, eftersom "hon snart skulle ha lunch"!!

Kl. 12 skulle hon förövrigt gå på lunch, och när jag var där var

klockan 11.30 Jag tror nog att hon hunnit med att hjälpa mig.

Kärring!!!



later.......

/S

Av Sara - 22 juni 2008 21:37



Söndagsnöjet denna vecka har bestått av

att shoppa och luncha m. lilla familjen i Birsta.


Köpte kläder till Emmy.

Och en pipmugg(Lundmyr).

Själv kostade jag på mig en tshirt på MQ(50%)

och ett par BjörnBorg-trosor =)


Ikväll kom M & R och gjorde oss sällskap till middagen.

Nu är Emmy nattad och klar. Jag ska ta ett bad.

Läkarbesök i morgon. Har köpt Emla-kräm idag, hehe.

C ska följa med imorgon, så mamma-mormor kommer hit

och passar Emmy under tiden. Ska hinna med att springa

in på FK m. schemat också.

Börjar jobba kl. 14.....till 21.30


Nä..det var nog allt för idag.

GodNatt.

Av Sara - 21 juni 2008 19:15



Vet ni vad VI gjorde på midsommarafton??


Först och främst kom jag hem kl. 7.30

Hade svårt att somna, men då jag väl lyckats

sov jag tills kl. 14.

Gick sedan omkring här hemma i mysbyxor

och såg hur C blev mer och mer rastlös.

M & R kom förbi en sväng och fikade.


Sedan myste jag med Emmy...och när jag skulle

natta henne, kl. 20.00, somnade jag också!!

Stackars C fick sitta i soffan alldeles ensam

och spendera resten av kvällen med att glo på

alla tråkiga tv-program/filmer.

Imorse fick han sova lite längre, som plåster på såren..hehe.


 Hoppas ni andra har haft en trevligare midsommarafton!


*************


Imorse for vi till mina föräldrar i Erikslund.

C tvättade bilen och sedan kom Katja, Niklas och Joshua dit.

Men Joshua hade bränt sig, så han bara grät och skrek, så

honom skjutsade dom till hans farmor och farfar.

Dom kom tillbaka efter det, och vi käkade middag allihop.

Jag åt mest. Den största entrecoten på grillen,

och en stor skål jordgubbar m. grädde! =)


Nu är vi hemma, och ikväll ska jag och C äta bullar

och godis, så snart Emmy lagt sig för natten.

Funderar på lite chips också!


/S




Av Sara - 19 juni 2008 22:01



Ja, fast klockan är ju bara 22 ännu.

Hela 9 timmar kvar att jobba...Men det

ska nog gå bra. Fick sova läääänge idag..och ostört

eftersom C och Emmy tillbringade större delen av dagen

med LillaM. Jag hann diska och städa undan lite innan

dom kom hem. Sedan åt jag och Emmy middag, och efter

det tog vi ett bad. Mysigt!


Midsommarafton imorgon. Får se vad vi hittar på.

På lördag ska vi hälsa på mina föräldrar iaf.


Nä..dax att återgå till arbetet.

Trevlig helg på Er!



Av Sara - 19 juni 2008 00:07



Tre timmar gjorda av detta 10timmarspass.

Känner mig hyfsat pigg faktiskt =)


***


Lotta: Ja jag tror dom har det på Willys också.

Maijsan: sant! Men jag glömmer alltid att dra

              mitt Ica-kort(just nu har jag t.o.m tappat

              bort det)så jag får aldrig nån bonuscheck =P


Terese: Hon ska gå på Polstjärnan i Granloholm.

             Vet inte alls hur lång hon är nu. Var länge sedan vi vägde

              och mätte. Men hon har 74 i kläder.

             

Christian: Saknar dig, som vanligt då jag jobbar...*L*

                Älskar dig också =)


IdaB :   ja kan tänka mig att du är van blöjhandlare nuförtiden =P


***

           


Tack för alla kommentarer. Jättekul!

Nu ska jag jobba vidare.


/S


Ovido - Quiz & Flashcards