Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 17 juni 2008 23:43



Ja man skulle kunna tro att Emlan fått

i sig nått väldigt olämpligt, med tanke på hur

pigg och glad hon var, då hon skulle lägga sig ikväll!

Rullade hit och dit i sängen. Satt upp..Kröp...Ålade..

Skrattade..Jollrade.

Tillslut fick hon komma ut i vadagsrummet igen, och

sitta och leka lite. Men då vi sedan skulle försöka natta

henne för andra gången, blev det samma visa igen!


Klockan var efter 22 innan hon tillslut kom till ro,

och efter det tvärsomnade hon!

Emmys farmor har varit barnvakt ikväll då jag och C

varit på vårt första föräldramöte. Det ni! *s*

Hursomhelst verkar dagiset bra. De som jobbar där verkar

jättegulliga, så det blir nog fint det där- Blir nog värst för mig.

Antar att jag kommer att gråta då jag ska lämna Emmy...;P


Passade på att handla på Willys ikväll också..

Vi som annars alltid brukar handla på IcaMaxi.

Men faktum var att Willys var billigare på ALLA varor vi skulle

ha ...Blöjor, barnmat,kaffe etc. Trots att det var samma märken

som v brukar köpa på Ica. (Blöjor=Pampers,barnmat=Semper..o.s.v.)

Så hädanefter blir det Willys för oss!

(Ja, Malin, du hade rätt!! hehe)


Tidigare idag har vi hunnit med att städa,

samt haft mina föräldrar på besök.

Pappa hade varit och shoppat sig lycklig.

Jag shoppar kläder på GinaTricot för att bli

på bättre humör. Min pappa shoppar på Bilbolaget! haha


 ****

Här är föresten parfymen som jag fick i Morsdags-present.

Den röda. En riktig sommardoft!



Nä..nu ska det sovas!

GodNatt!



Av Sara - 16 juni 2008 23:07



Har just pratat m. L. Vi är bäst på att prata om

allt och ingenting..Länge! =)

Nu återstår bara att göra sig iordning

för att toksova.

Emmy somnade ifrån både gröt och bad ikväll

så jag gissar på tidig grötfrukost imorgon!




Av Sara - 16 juni 2008 14:05



Malins lilla Isa är sjuk...=/

Stackars katt...och stackars M också.

Var förbi hennes jobb idag. Hämtade min FaceMist,

och gav henne en påse med en Daim, en Lakrisal

och en coca cola...Liiiite tröst iaf..*L*


Själv är jag fortfarande yr och konstig.

Fick iaf. en tid hos läkaren/Privat-, om en vecka.

Lite dyrare men förhoppningsvis mycket bättre!


Nu ska jag vila, innan jag går igenom alla räkningar

och alla andra papper som jag samlat på hög allt för länge. *s*


.....................

Av Sara - 15 juni 2008 20:03



Jag känner mig yr!


Kan bero på en kombination av förmycket sömn,

och för många tankar och funderingar.

Lite orolig är jag också..och snart kommer jag

att förvandlas till ett hypokondriskt monster

om jag inte får nått svar på dessa konstiga symtom!


Mitt blodtryck var ju iofs inte heller så jättebra.

90/67 tror jag...d.v.s JÄTTElågt.

Men tydligen spelade det inte så stor roll i sammanhanget?

Eller vad vet jag...Fick ju som sagt ingen som helst klarhet

där på Akuten. Imorgon ska jag ringa den där privatläkaren.

Och så måste vi fylla i papperen ang. Emmys dagisplats.

Samt gå igenom alla papper och åka ner till FK m. mitt schema.


Nu har vi just kvällsfikat. Samma grejor som till frukost..hehe.

Fil och flingor, och smörgås. Naturligtvis äter jag Frosties!

En gudagåva för oss sockerberoende =P Hm..bättre än

inget iallafall...


Later.....

Av Sara - 15 juni 2008 10:13




Vilket trist väder!!!


Snart kommer mina föräldrar hit.

Emmy vaknade 7.30 Hon och jag steg upp och

fixade gröt och plockade undan både disk och tvätt

sedan gårdagen. C fick sovmorgon till 9.

När han klivit upp, åt vi FRUKOST. =)


Vad ska man hitta på resten av dagen då tro??

Städa kanske...Är ju faktiskt både befogat(med tanke på

vädret) och behövligt(med tanke på dammråttorna) !


Hon gör mig lycklig!!!




Av Sara - 14 juni 2008 23:27



Ja, en vanlig lördag

i vanlig ordning.


Emmy tog sovmorgon tills strax före 9.

Det var jag tacksam för.

C steg upp nån timme senare.

Och efter att Emmy fått lunch, åkte

vi och kollade på Mickes lägenhet, där

Tommy, Robban och Micke himself, höll

på att fixa och dona med köket.

Blir säkert skitsnyggt!

Sedan for vi och storhandlade.

Så imorgon blir det RIKTIG frukost, med fil

och flingor, och smörgås med Philadelphia

och rökt skinka...och kaffe förstås! =)


Alla har varit så gulliga mot mig nu då jag varit

dålig...fast det är dom ju i vanliga fall också *L*

Svärmor var förbi på kaffe i eftermiddag då jag sov,

och hade lämnat en fin blomma till oss!

Och mamma och pappa kommer och hälsar på imorgon.


Kvällen har bestått av tvätt, matlagning, disk

och tv-tittande.

C står i duschen nu..och snart är det min tur.

Ja....det var den lördagen det! /S


Malin: Hoppas du har en rolig utekväll nu då! =)

Av Sara - 13 juni 2008 23:08



Nu är jag nybadad...gud så skönt.

Tack, Maijsan och Erika för kommentarerna!


Jag mår rätt bra nu..Känner mig lite mörbultad

och tagen av gårdagens äventyr..Och naturligtvis

finns oron för att detta ska hända igen.

Förhoppningsvis inte då jag är ensam m. Emmy,

kör bil eller så...=/


Blir bara lugnt i helgen. Fick vara ledig sön.-mån-natt

också, så jag börjar på mitt sommarschema på onsdag

nästa vecka istället.

Imorgon ska vi nog tvätta lite, och kanske hinner jag med

att städa. Får se vad det är för väder också.

En tur ner på stan(var ett tag sedan nu) och/eller

en promenad kanske, om vädret tillåter.


Hoppas Ni får en trevlig helg!

/S

Av Sara - 13 juni 2008 20:53



...för mig igår!

Utan ett långt besök på Akuten istället.

Fick tillbaka flimmret för ögonen, kände mig

disorienterad o.s.v Precis samma symtom som

för ett år sedan då jag åkte in med en förmodad

T.I.A attack(blodpropp/blödning i huvudet).

Fast i fjol tappade jag talet också, vilket jag som

tur var inte gjorde denna gång.


Jag åkte in kl. 22 och fick åka hem 05.00

Fick inte ens ligga kvar för observation

den här gången.

Under tiden då jag var där kom det in patienter som,

som skulle gå före. Verkade som om

många var alkohol-/drogpåverkade.

Hursomhelst verkade inte min förmodade T.I.A ha högsta

prioritet. Och tydligen var jag heller inget akutfall.

Konstigt, med de symtomen, tycker jag.

Lämnade inte ens ett urinprov, vilket man annars

alltid får lämna, oavsett åkomma.

Och ingen CT skalle gjordes det heller.

Alla sköterskor, och läkaren jag fick träffa, var enl. mig

nonchalanta och inte alls tillmötesgående.

Inte särskilt roligt då man kommer in, förvirrad,

rädd och med känslan av att nått helt klart är FEL!


Jag var iaf "mycket välkommen tillbaka om jag skulle

känna nått liknande framöver!"

Fy fan för SundsvallsSjukhus! Jag vill jobba inom sjukvården

som sjuksköterska i framtiden, men hyser ingen stor tillit till vården här

i Värsternorrland...Tyvärr!


Ska ta kontakt med en privatläkare nu till veckan

och hoppas på en riktig undersökning, och ett

trevligare bemötande.


Tack C, M & R, och svärmor och svärfar

för all hjälp igår!



*********************************




Ovido - Quiz & Flashcards