Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 8 juni 2008 14:29



Tack för kommentarerna: IdaB, Maijsan & Malin! =)


Ja min blogg är numera väldig sommrig. =)

Helgen har varit mycket angenäm. Var till Erikslund/Ånge igår.

Grillade och körde mammas cab! =))

Idag fick vi en överraskning..Kanske världens bästa!!

*hemlis än så länge* Och nu är vi i Matfors.


Imorgon händer det förhoppningsvis nått riktigt roligt.

På tisdag måste jag till FK med mitt sommarschema,

där det tillkommit några dagar. Bra.

Sedan ska vi köpa en tält-/rese-säng också. Så jag kan sova i

Emmys tilltänkta rum nu då jag ska jobba natt. Blir

nog också bra. Jag stör inte Emmy och C då jag kommer

hem på morgonen, och jag får sova ostört under dagen!

Och på torsdag börjar jag ju faktiskt att jobba.


Just nu håller C på att greja ute på gården här, tillsammans

med Tommy. Emlan badar med farmor.

Och jag och C ska snart sätta igång med att storstäda och tvätta

vår lilla bil...


later.../S





Av Sara - 5 juni 2008 23:31





...på en underbar dag! ;)


Nu säger jag GodNatt! /S


Av Sara - 5 juni 2008 20:56



Hm....ja. Dålig respons på mitt förra

inlägg. Kan kanske vara så att de flesta

njutit av det otroliga sommarvädret idag

istället för att häcka framför datorn??


Vi har haft en mysig dag.

Emmys farfar kom förbi för att kolla

kylen och frysen,på förmiddagen.

Efter lunch drog vi iväg för att hälsa på

Emmys farmor på hennes jobb.

Sörängsbackens förskola/dagis

Där fick vi fika, och sedan fick Emmy stanna kvar

där tills Karin slutade. Jag och C åkte och handlade mat

och förberedde middagen. M & R kom också dit

efter att ha kollat på nya tapeter till sitt sovrum =)


Middagen bestod av grillad fläskfilé med två olika

marinader. Sallad med fransk örtdressing. Grillad hallumi.

Potatisgratäng. Tzatsiki och bearnaissås!

Och till efterrätt hade vi köpt jordgubbar, glass och chokladsås.

Kanske hur gott som helst!


Om precis en vecka börjar jag jobba.

Nästa torsdag kl. 21.00

Hoppas ändå på att hinna njuta lite av sommaren

och att vara med Emmy och C.



Av Sara - 5 juni 2008 10:05



Nyfiken som jag är, undrar jag vilka som

faktiskt läser min blogg!

Lotta, Malin,Maijsan,Tulay och nån fler, brukar

ju kommentera rätt flitigt(Tack för det!)

Men vilka är Ni andra? =)


***************************************


Skulle visst bli runt 29 grader varmt idag.

Härligt! Kom ihåg att dricka mycket vatten(vilket jag

ofta glömmer) och passa på att njuta av solen,

ni som kan. Ha en bra dag!


/S



Av Sara - 5 juni 2008 09:17



....från tisdagens fikapaus på Charm!





...och en bild på min kära sambo/blivande man =P



***

Så..Vad händer idag då??

Ingen aning faktiskt. Emmy vaknade,pigg som en lärka,

kl. 07. Nu har vi hunnit med grötfrukost och 2 blöj-byten.

C har också klivit upp nu, så jag funderar på en dusch.

Sedan så måste vi boka tvättid idag. Ev. städa lite..men

det kanske får vänta *s*


 Maijsan: jo precis. V70 är väl inte världens snyggaste

bil kanske, men en rymlig och bra familjebil. Får se vad

det blir för nått..och NÄR. Vill ju renovera också..hehe.

Måste väl planera, prioritera ..ja du vet..*L*


/S



Av Sara - 4 juni 2008 20:45



Klockan hade precis passerat 10 då vi

anlände till MediaMarkt. Jag kollade på en

ny mobil, och C glodde naturligtvis på en tv ;)


Sedan blev det ett besök på Apoteket

innan vi käkade lunch på Ikea.

Ett besök på BirstaCity hann vi också med förstås.

Träffade Malin en snabbis.

Efter det blev det storhandling på ICA Maxi.


Då vi kommit hem var det fullt med vatten framför

kylen och frysen, men C kunde inte hitta nått synligt

fel...så det återstår att se hur länge det dröjer innan

vi blir tvugna att köpa nytt. Kanske lika bra att

sätta igång med renoveringen av köket snart...


Har även suttit och kollat lite på Blocket..på bilar.

Skulle kunna tänka mig en V70, V50 ev. V40...


Nu är Emlan badad och nattad.

Och jag är hungrig.

Man kanske ska ta sig en glass...eller lite chips =P


**************************************



Av Sara - 3 juni 2008 15:51



...med Emmy! Vi har shoppat lite i Birsta.

Fick även sällskap av lillaM. =)


Köpte en blå,vitprickig tunika, en vit kofta och

strumpbyxor till Emlan på P.O.P

Själv fick jag en ny kalender och två par örhängen.

Fikade gjorde vi på Charm...Bara jag och MiniMe.

Kaffe, chokladboll och krämbulle till mig.

Fruktpuré, Marie-kex och en liten bebisnäve

smörkräm(från MIN bulle) till Emmy..hehe.

Råkade nåmligen sätta assietten för nära henne

och vips! så hade hon grabbat tag i min krämbulle!


C har varit borta sedan lunch, men borde väl komma

hem snart. Emmy sover middag. Och jag sitter och snorar

och nyser. Förbannade allergi!


Malin: Ja blev hyfsat nöjd med håret iaf...

Maijsan: samma här..men jag läser din blogg iaf! =)


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Av Sara - 2 juni 2008 22:02



Lugn dag idag.

Lite pyssel här hemma, och en promenad.

Fick besök av Sara S ikväll också.

Alltid lika trevligt.


Föresten så är jag nog  döv på riktigt.

Visste jag iofs redan(eftersom jag inte

ens vaknar av brandvarnaren), men idag

fick jag det bekfräftat igen!


Micke hade varit här och hämtat verktyg, då jag

sov middag med Emmy. Han hade ropat hallå, och

hört hur Emmy vaknat...Men inte jag inte!

Måste ha med hörseln att göra eller

att jag sover ovanligt hårt..eller både och.

Hursomhelst så hädanefter kommer jag att låsa dörren

då det ska sovas, och C inte är hemma.

Tur att det bara var Micke denna gång!


Nu ska jag färga håret.

Får se om jag bokar klipptid imorgon också.


Hejdå.

Ovido - Quiz & Flashcards