Alla inlägg under april 2009

Av Sara - 5 april 2009 21:06




Emmy har kräkts upp lite slem, men har fortf. en hemsk

hosta, är rosslig och ibland låter hon aningen tungandad...

Vi har även sett lite blod i hennes urin, i blöjan.=/

Blir hon inte bättre imorgon får vi nog ställa in oss på

ännu ett sjukhusbesök.

Jag struntar i morgondagens föreläsning. Känns som om jag tveklöst

hellre är hemma m. sjuklingen och C, för att se hur allt utvecklar sig.

Tjejerna skulle dela med sig av sina anteckningar, så det ordnar sig

iallafall..

Nu ska jag hoppa in i duschen, och ladda för ännu en lång natt../S


Av Sara - 5 april 2009 19:57



Emmy "lagar mat" =)


..lägger pussel på pappas mage


på vårdcentralen, igår


sjuklingen och pappan

Av Sara - 5 april 2009 19:12



..jo föresten har slutligen även min kära sambo

upptäckt hur stor jag faktiskt blivit under denna

graviditet: Igår kväll klämde han ur sig att - Du kommer nog att

bli en tjockis, efter att jag poserat lite med bebismagen och mitt

nya "fina" hull!  Jo tack..Jag VET!

Just nu saknar jag min gamla, smala kropp, haha.




Av Sara - 5 april 2009 17:01



40 grader visade tempen i natt, och 39,3 idag...

Var nog så att Panodilen inte hade gått ur kroppen

förut då jag skrev. Dumt att ropa ´hej i förtid ..

Blev ett besök på Primärvårdsjouren igår också, där man

tog blodprov och halsprov på Emlan. Inga streptokocker

iallafall, utan läkaren gissade på nått typ av virus.

I och med att EMmy är sjuk, är hon också om möjligt

ÄNNU mer "pappig". *suck* Rätt jobbigt för både mig och

Christian..

Men nu ropar hon -Mamma! så jag ska skynda att passa på då

tillfälle ges, hehe



Av Sara - 4 april 2009 09:15



Emmy har varit jättevarm hela natten. Tempat över 39

hela tiden, och legat som ett litet element mot min

ena sida...Kl. 4 gav jag sista supparna, och sedan sov hon tills

strax före 7. Innan dess har hon legat och feberyrat, gråtit

och druckit lite vatten...

Men nu plötsligt så verkar hon nästan helt återställd

förutom lite snor och en avundsvärd whiskeyröst,hehe.

Tempen visade 37.1 då jag kollade nyss, och nu borde

Panodilen ha slutat verka...

Själv har jag fixat iordning en kanna kaffe för att inte somna

stående.../S

Av Sara - 3 april 2009 18:48



Idag har jag varit på ännu en föreläsning i

Mikrobiologi. Vet inte om jag blev så mycket klokare, men

intressant var det. Sedan mötte jag Katrin på stan.

Vi lunchade på 7 Kryddor. Grymt god mat! Rekommenderas varmt.

På tal om varmt ...Då vi hämtade Emmy på dagis tyckte jag

att hon kändes febrig. Jorå...Hon tempade över 39 då

Christian kollade. Vi som sett framemot en lugn och mysig helg. =/

Så typiskt. Och stackars Emmy är alldeles varm och trött...

Nu ligger hon lutad mot C i soffan, och ser helt slut ut.

Mammas lilla älskling. Nu är det Panodilsuppar och vätska som gäller.

Det blir aldrig som man tänkt sig. /S

Av Sara - 2 april 2009 21:18



Tillbaka efter ett litet bloggbreak...;)

Igår hann jag med en storstädning efter föreläsningen

iallafall..Skurade rent allt i badrummet bland annat..uäck!

Men gud så skönt då man är färdig.

Synd bara att det känns lika skitigt/stökigt efter bara nån dag.

Härligt att det börjar bli vår. Även om jag inte är så

mycket piggare,så måste jag erkänna att jag känner mig på

mycket bättre humör.=)


Christian har jobbat på bra med hallen också. Nu är det snart klart.

Det blir såå fint! Duktig sambo *L*


Imorse lämnade jag Emmy på dagis kl. 9 i vanlig ordning och

sedan har det varit full huggning hela dagen.

Har bl.a lämnat in min gamla mobil igen..3e gången gillt, så

jag hoppas verkligen att dom byter ut skiten nu!

Sedan gick jag och klippte mig hos Carro på Jess,

och hann även ta några fula bilder, som jag ska ha till

mitt körkort som ska förnyas den 23 augusti...precis den dag

jag har BF...Har ju redan fått sånna där fettokinder, så jag

vågade inte vänta tills i augusti då jag förmodligen kommer att

se ut som en boll =P Kl. 13 hade vi föreläsning i Mikrobiologi.

Slutade kl. 17. Åkte hem för att mysa m. Emlan. Hon var hur

gullig som helst ikväll..Kramades och pussades hur mycket som helst.

Skarp kontrast till gårdagskvällens raseriutbrott, hehe =P

Min lillplutta =)


Annars är jag väl mest gravidfet med känningar av ischias.

Magen är typ lika stor nu, som dagen innan Emlan föddes.

Jag äter en massa onyttigheter, och är alldeles för fattig denna

månad. Borde ta en dusch nu, men lär bli sittandes här en stund

för länge..Förra tentan gick åt helvete, och det ser inte lovande

ut inför nästa heller...Jorå, men jag klagar inte! För hur det än må låta

så är jag jävligt nöjd med mitt liv..min familj och mina vänner.

Kan eg. inte ha det bättre än så här ju! =)


(Är iaf. nöjd med min nya fina rosa mobil*s* Har även tagit en massa

bilder, men dem är jag för lat för att ladda upp just nu.)

Återkommer.../S

Ovido - Quiz & Flashcards