Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 12 januari 2009 19:29



..Blir hyfsat långa och trista kvällar

utan Christian måste jag erkänna =P

Emmy är badad och nattad.

Själv sitter jag här med min magkatarrsmage, och

en jävulsk halsbränna..jaja..Man kanske måste

äta lite till. Handlade faktiskt hem fil, lättmjölk,

laktosfri mellanmjölk, frukt och fullkornsvälling idag.

Hm..bara att välja och vraka alltså, fastän jag helst

skulle vilja tjuvsmaka på chokladkakan jag ska bjuda

Anna på imorgon =P


Det enda jag har att berätta idag, är väl att jag åkte

ner på stan imorse för ett besök på CSNkontoret...

Där var det låst och på en skylt stod det att de

hade öppet tisdagar och torsdagar...Just my luck

liksom! =( Även att det inte stod vilka tider de

har öppet, men jag gör väl ett nytt försök runt 10tiden

imorgon. Då är jag ju där på rätt dag iallafall......./S


Av Sara - 11 januari 2009 20:03



Orkar eg. inte sitta här och skriva..

Vår dator from hell, segar som satan vad man än gör.

Eller om man har riktigt flyt, så hänger sig fanskapet.

Då blir man LESS!!!!

Hörde att vår andra dator är tillbaka fr. rep. iallafall.

Men det ska vi inte hämta förrän Christian kommit hem.

C har för övrigt varit borta i 4 dagar nu, och blir borta

i 6 eller 7 dagar till..Lite längre än dom räknat med-


Igår:

Vi hade besök av Lina och Linda. Jättetrevligt förstås!

Linda och Emmy


Sedan hade vi en mamma-Emmy-eftermiddag bara.

Tog en promenad efter att tjejerna dragit.

Resten av kvällen var som vanligt. Middag, mys och ett bad.

haha!


Idag:

Tvättat, diskat, målat, dansat och sjungit.

Haft Katrin på besök. Tagit en liten promenad.

For till Matfors runt 14.30 för att träffa farmor och

farfar, Micke, Malin och Robban.

Emlan drog Bobo(katten) JÄTTEhårt i svansen, så

hon morrade och fräste och det var ett under att

hon inte klöste ögonen ur min stackars unge, hehe.

Men Emmy blev ganska rädd ändå, så

förhoppningsvis gör hon inte om det!

Fick jättegod middag som vanligt, och avslutade med

en stor bit Fransk chokladtårta =)

Emmy somnade i bilen på vägen hem

(hon har inte sovit en blund under

dagen) så det var bara att ta av henne

overallen och lägga ner henne i sängen.

Själv ska jag plocka lite i köket innan jag gör kväll.


Imorgon:

Emmy ska på dagis. Jag ska ner på stan på CSNs kontor

och lämna in ansökan om studiemedel. Och så måste jag

storhandla. Kanske kikar förbi hos Malin en sväng också.





Av Sara - 9 januari 2009 20:52



FREDAG:


Emmy väckte mig 06.40..Pussade på mig

och smekte mig på kinden och sa: -Heeej! =)

Strax efter 7 kom min mamma hit.  Och jag

åkte iväg till Vårdcentralen. Var där mellan

8 och strax efter 9...Åkte hem igen och

fikade jag lite m. mamsen,innan det bar iväg

till Öråker för att hämta upp Ella.

Vi gick en sväng på stan.Länge sedan nu faktiskt.

Handlade lite åt ungarna på P.o.p

samt käkade lunch på CH. Gött!

Efter att jag skjutsat hem henne åkte jag till Ica,

där jag träffade Katrin,som fick lifta med mig hem.

Hon ville träffa Emmy, så

hon kom med upp en stund.

Mamma åkte hem, och Emmy vägrade sova middag.

Efter att Katrin gått, var det bara att klä på Emmy för en

vagnpromenad. Och då somnade hon på en gång.

Väl hemma igen, laddade

jag perkulatorn inför nästa besök..Tony! =)

Vi hann dricka lite kaffe innan Emmy vaknade.

Sedan gjorde jag stuvade makaroner och stekte

(färdiga)köttbullar åt oss tre.

Och nu efter en dusch(jag) och ett bad(Emlan) så

ligger Minime och sussar sött. Själv förbereder jag inför

morgondagen. Lina ringde nyss och meddelade att hon

och Linda kommer hit runt 12 imorgon.

Så nu har jag snott ihop en kladdkaka också minsann.


Detta har varit den absolut längsta dagen på länge,haha.

Har hunnit med mer än jag gjort på flera veckor känns

det som. Men det har verkligen varit jättetrevligt! *L*


Nu ska jag vänta på att kakan blir klar, äta lite sparris-

soppa och sedan S O V A !

Trevlig helg på Er! /S

Av Sara - 8 januari 2009 19:42



Nu har C dragit, och jag och Emlan

ska vara ensamma hemma..i en hel vecka.

Ska bli mysigt att få rå om henne alldeles själv,

men det är klart att jag kommer att sakna Christian

också, hehe.Ikväll har vi ätit lax, potatis och smögensås.

Till efterrätt blev det päron =)


Jag har hunnit haft besök av Anna & Pontus

samt Katrin nu i eftermiddag

Imorgon kommer mamma-mormor, och jag ska

passa på att uträtta lite ärenden, och hinna med

en fika på stan m. Ella. =)

Och i helgen kommer Lina och Linda hit och hälsar

på. Ska bli jätteroligt! Kompisar som man har kvar

sedan 25 år tillbaka, växer inte på träd..Speciellt

inte om man "bara" är 28 år idag =)


Dagens bilder:


Emmy är mammig nu..till min stora förtjusning =)


Emlan på sin rosa BobbyCar


busunge!


kvällsbad


värsta ögonfransarna!


mammas älskling =)

*

*

Och nu sover hon gott i sin säng här bredvid.

Själv ska jag snart ta en dusch, och försöka komma

i säng i hyfsad tid. Men först ska jag skämma bort mig själv

med detta:



Av Sara - 7 januari 2009 00:00



Ikväll har vi haft Katrin och Bengt

som middagssällskap. Trevligt.

Och i övermorgon drar karlarna iväg.


Emmy börjar på dagis igen imorgon. Men

det blir som sagt en riktig mjukstart,

eftersom hon bara kommer att vara där 2 dagar

denna vecka. På fredag ska hon ju umgås med sin

mormor. Och jag ska på Vårdcentralen..Har laddat

upp med Emla-kräm =P


Här har faktiskt inte hänt så mycket sedan sist.

Och inga nya bilder har jag tagit heller. =/

Imorgon ska granen och resten av julgrejorna bort

iallafall. Ska bli så skönt! Sedan ska jag storstäda

och greja..Och rensa avloppet under badkaret..Uäck!

Nä..nu har jag varit vaken alldeles för länge, som vanligt./S


Av Sara - 5 januari 2009 01:43



Ja, jag har fortfarande söndag. Blir så konstigt då man

jobbar nätter. Dagarna går fort om inte annat.

"Ikväll"(söndag-kväll) blev vi bjudna på världens middag

i Matfors. Älgfärsbiffar, marinerat älgkött, klyftpot.sås,

stekta kantareller och sallad m. fetaost!

Till efterrätt fick vi fruktcocktail m. grädde och

2 sorters glass. Himelskt gott!


onsdag sticker C iväg, och blir borta en vecka ungefär.

Mamma-Emmy-kvalitetstid! =)

Och jag ser framemot den efterlängtade, och välbehövliga

STORSTÄDNINGEN som jag väntat med allt för länge *s*

På fredag kommer min mamma och ska passa Emmy, medan

jag ska på Vårdcentralen. Kl. 8 ska jag  vara där, så hon

får åka hemifrån rätt tidigt, stackaren. Men men..


Idag ska jag nog bara sova några timmar efter att jag slutat

jobba. Måste storhandla och tvätta bl.a Skönt att inte

behöva sova bort precis hela dagen!


Min blogg ser rätt trist ut nu. Måste komma ihåg att

ladda kameran så jag kan ta lite nya bilder och lägga

upp här!

Nä..man kanske ska göra ett ryck och fortsätta att

röja i tvättstugorna här../S

Av Sara - 4 januari 2009 06:22



Hej och hå....

Nu får jag snart åka hem =)

Ska bli underbart skönt att få sätta

sig i en iskall bil, och frysa både fingrar och

arsle av sig, innan värmen ger sig till känna.

Har även fått en beställning på en toast

som jag ska köpa med mig hem, hehe.

Själv är jag fortfarande ganska mätt efter

kebabsalladen =P Tror jag sparar mig till middagen

ikväll. Det vankas älgkött i Matfors-hooden! Inte illa./S


Av Sara - 4 januari 2009 00:48



Ännu en nattblogg...

Idag har vi varit i Birsta. Väl där mötte vi

upp hela familjen Nordström. Tidig middag och några

rea-fynd blev det iallafall. Och eftersom vi käkade innan

klockan 16, så var jag förstås vrålhungrig innan

jag skulle börja jobba,. Så jag slog till på en kebab-

sallad från pizzerian här bredvid =P Nyttigt värre *s*

Imorgon ska jag, i vanlig ordning, sova bort större delen

av dagen, så jag är redo för ännu en natt.

Sedan är vi bjudna på middag i Matfors. Nice =)

Efter helgen är över har jag en massa " to-do´s"

Bl.a operation storstädning hemma, fixa klart papperen

till CSN, köpa nya gardiner, få ordning i Emmys rum,

organisera i alla skåp och garderober...

Kan ju ta sin lilla tid misstänker jag. Bäst att sätta igång

så snart jag bara kan! /S

Ovido - Quiz & Flashcards