Alla inlägg den 5 september 2008

Av Sara - 5 september 2008 21:35



Vår lilla mini-semester är över..Och det är

jätteskönt att vara hemma igen! Emmy kommer hem

imorgon på förmiddagen. Gud vad jag har längtat efter henne!

Och då vi kollade posten nu ikväll, hade vi fått tid för Emlans

inskolning, samt att jag fått en kallelse till medicinmott. Känns bra!


STOCKHOLM:

Kl. 08.11 gick tåget fr. Sundsvalls C. Vi var framme i Stockholm strax

före 12, och checkade in på Scandic Continental



Efter att ha lämnat väskorna på rummen mötte vi upp

mina föräldrar i lobbyn för att gå och käka lunch.

Vi åt på Hotell Sheraton....Riktigt gott =)



Min käre far hade gjort en lång lista på sevärdigheter, och innan

man hann smälta maten, var vi på väg till slottet minsann.

Synd att man inte fick ta bilder INNE på slottet. Kollade iaf på

en hel del intressanta rum och målningar..men i längden blev det

mest jobbigt att gå runt där *s* Rätt skönt då det var över.

Men jag låtsades iaf. att jag var otroooligt kulturell och fotograferade

allt som kom i min väg...Detta är Riddarhuset =)


Blåsigt var det också!!



 (mina nya byxor ;) 

__________________________________________


(Innan middagen den första kvällen, hann jag ändå med lite shopping.)

Sedan käkade vi en rätt enkel middag på hotellet. Man var ju ganska

trött efter allt åkande och allt rännande...hehe.


Morgonen därpå klev jag och C upp strax efter 8. Hotellfrukosten var

jättebra. Kl. 10 åkte pappa och C till Wasamuseét...

...och jag och mamma fick äntligen shoppa riktigt! =)

Fast så snart karlarna kommit tillbaka, var det dax för nästa

punkt på schemat *s*

Nu skulle vi åka båt under Stockholms broar. Snacka om att

verkligen leka turist!! Båtturen var rätt ok faktiskt, förutom att

berättarrösten inte var särskilt synkad med farten på båten:

så då berättaren sa att man skulle kolla på nått som låg till vänster

t.ex, så hade man åkt förbi den platsen för länge sedan..haha.


På kvällen skulle vi äta lite finare, ansåg min far..eftersom

det var hans födelsedag. Tillslut bestämdes det att vi skulle ta

taxi till Kaknästornet. Deras restaurang var jättefin. Och maten var

otroligt god.

Jag åt lax och hälleflundra m. hummerhollandais...

Och de andra åt ryggbiff med bea.sås och potatisgratäng-

Efter dessa bilder dog batteriet i kameran, vissa blev aningen

FÖR påverkade, några fyllskallar kom fram till vårt bord

för att senare kalla pappa för "bögjävel" medan han i sin tur

bad dem dra åt helvete...ja ni hör ju..Hursomhelst kom vi hel-

skinnade hem till hotellet till slut.

Och idag har jag och C strosat på stan, utan mina föräldrar.

Ätit god lunch...

Och en god glass ;)

___________________________________________________________________


Kl. 17 ikväll, gick tåget hem till Sundsvall, och då var vi hyfsat trötta och

rätt nöjd med att få fara hem.

Summering av dessa dagar:

Fint hotell

God mat

Mycket sevärdigheter, hehe

Bra shopping

Borta bra, men hemma bäst!


******************************************





Ovido - Quiz & Flashcards