Direktlänk till inlägg 14 september 2008

i mitt huvud

Av Sara - 14 september 2008 00:26



Stress och dåligt samvete...


Dåligt samvete för att C får ta hand om Emmy hela

tiden...Och jag känner mig som en dålig mamma då

jag jobbar på nätterna och sover på dagarna, så andra

känner sig tvugna att avlasta mig/oss


Stressad i allmänhet.. Känner mig jagad och stressad över det

mesta som ska göras och ske. Why? Ja om jag det visste.

För jag vill verkligen inte känna så här! =/


Ibland känns det som om jag verkligen inte orkar mer...som om

jag bara vill lägga mig ner och ge upp. Samtidigt som jag tycker att

jag är så jävla dum och tragisk som ens tänker dom tankarna.

Men ovisshet och tvivel gör mig så fruktansvärt rädd...

Varför kan inte allt vara lätt...som rosa moln och sockervadd???






 
 
Maija

Maija

14 september 2008 12:21

Om livet alltid vore lätt, skulle vi aldrig uppskatta de bra sakerna, eftersom de skulle bli vår vardag. Men de som inte dödar det härdar. Och jag tror nog att din familj förstår varför du jobbar som du gör, det är ju för deras skull, så ni har mat på bordet, får räkningar betalda och kanske har de där extra pengarna! Tro på dig själv nu Sara, för de är MÅNGA MÅNGA andra som gör det! KRAM!

http://mmmaijsan.blogg.se

 
Erika

Erika

14 september 2008 20:02

Jag känner igen det där med stressen och tröttheten. Ibland önskar man att nån bara kunde komma och ta hand om en och lösa alla problem. Men det går ju som bekant upp och ner och tur är väl det!
Försök att inte ha dåligt samvete. Du är absolut ingen dålig mamma för att du jobbar som du göra!
Kram på dig och hoppas det känns lättare snart. Sköt om dig! /Erika

http://erikabergman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 20 augusti 2011 03:00

    Nattjobbet förstör min sömn och min träning och framförallt min så kallade kosthållning. I natt har jag iaf fått i mig 2 kokta ägg. Annars är det mest kakor och annat skit som,tyvärr, slinker ner då jag jobbar natt. 2 kilo har jag tappat de...

Av Sara - 30 juli 2011 23:19

Innan jag började träna, i januari -11, vägde jag 39 kilo. Jag var: aldrig hungrig                 alltid frusen                 sällan glad                  orkeslös och tom på energi....               Efter att ha gått upp nä...

Av Sara - 25 juli 2011 02:01

      Ska starta upp bloggen igen...tror jag =)   Emmy och Philip fyller snart 4 respektive 2 år. <3 Livet rullar på med nattjobb, träning(jo, jag har ÄNTLIGEN kommit igång med det på allvar!), studier och så vidare.   Jag kommer f...

Av Sara - 12 juli 2010 04:58

Ja nu är nattjobbet i full gång. Grymt schema..och grymt i bemärkelsen SKITJOBBIGT =P Tur att sommaren "snart" är över. Ikväll orkade jag inte följa med då Emmy skulle ut och cykla, utan var inne med Philip istället och städade och ...

Av Sara - 1 juni 2010 21:06

Nedräkningen inför sommarschemat har börjat. Lika så har funderingar och planer för sommaren i övrigt satt griller i mitt stressade huvud. En minitripp till Furuvik innan sommarjobbet kör igång på riktigt, ev. resa till Norge för C, Emlan och ...

Ovido - Quiz & Flashcards