Alla inlägg den 28 maj 2008

Av Sara - 28 maj 2008 22:26


 <3




 

mamma Sara,med munsår, & Emmy med solen i ögonen



*KÄRLEK*



Av Sara - 28 maj 2008 21:52



denna utmaning är tagen fr. Erikas blogg, där

hon utmanar alla sina läsare...Och jag är ju en av dem, så

here it is:


För...

5 år sedan...

Var jag 22, snart 23...Inget seriöst förhållande, tror jag.

Festade hårt..Jobbade

och umgicks mycket med Hanna, Mattias mf.

3 år sedan...

Jag skulle fylla 25,ochefter det kom jag till en vändpunkt i livet.

Träffade C i början av 2006, och fann lyckan ;) 

1 år sedan...

Den här tiden förra året, var jag gravid, orolig,

men lycklig och förväntansfull

3 månader sedan...

Emmy hade passerat 6 mån. och jag hade äntligen

kommit in i mammarollen. Jag fick sova bättre än förut

och hade trappat ner på amningen.

Vi började leta nytt boende.



Igår...

Kände jag mig duktig.

och Nöjd med livet =)


Imorgon...

Ska jag få mysa med C !



Om ett år...

Hoppas jag att mina nära och kära mår bra

och att vår lilla familj också har det bra.

Förhoppningsvis pluggar jag till SSK då..eller

så kanske jag är gravid och väntar Emmys

lillasyster/lillebror

Av Sara - 28 maj 2008 21:33



...en bra sommar!


Efter att jag städat det sista i lägenheten, samt sprungit

på stan, åkte jag bort på mitt jobb.Sommarschemat var

äntligen klart. Fick ett riktigt bra schema faktiskt.

Jag kommer att jobba 70 % .

2 dagturer, resten natt!

Hela vecka 29 är jag "ledig"... ska bli skönt att 

hinna med att vara lite med Emmy i sommar också.

Och hursomhelst får jag ju ersättning(föräldrapenning)

även de dagar jag inte jobbar. Bra bra!


I höst, däremot, vet jag inte alls hur det ser utför mig..

Emmy börjar på dagis i sep. förhoppningsvis.

C börjar på Rygginstitutet/rehab. v. 38.

Jag ska läsa klart Ma.B nästa termin...Och söka

utb. till våren istället.

Känns som ett bra val , med tanke på att all stress

gjort att jag mått dåligt.

Men jag måste/vill ju, jobba i höst/vinter också.

Skulle vara rätt kul att stå i butik...eller jobba på

Ortviken(tjäna pengar*s*)....

Fast bäst vore förstås om jag kunde få

jobb på sjukhuset, eftersom det är där

jag vill jobba i framtiden!


Bla bla blaaa....


Malin: Tror vi ska se IndianaJones =)



*********************************************

Av Sara - 28 maj 2008 11:49



Haha..ja nästan så är det!


Igår grejade vi på som aldrig för här hemma.

C åkte iväg m. R, och kom hem med trådbackar,

ny ringklocka till dörren, roller och färg etc.

Under tiden var min mamma ute på promenad

med Emlan, och jag storstädade!


Då C kommit hem, började han fixa med tråd-backarna, så

jag sedan kunde få ordning i garderoberna.

Tvättade, gjorde han också! =)


Idag ska jag ner till den gamla lägenheten för

sista gången. Hade glömt ett par saker.=/

Efteråt åker jag nog till Birsta för att köpa presenter

till Ellas Nils, som har bjudit oss på 1årskalas nu

på lördag.


C har bokat bord på "7 kryddor"..imorgonkväll.

M & R ska vara barnvakt.

Och vi ska gå ut och äta, och sedan gå på bio.

Mysigt värre =)


Nä, nu ska jag göra mig iordning för avfärd...


Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards