Alla inlägg den 15 november 2008

Av Sara - 15 november 2008 21:46



Vilken härlig lördag!

Dagen började med

en massa bus m. Emlan:


Emmy pussar pappa genom glasdörren, haha

Emmy har en jätterolig bok som hon fått av faster =)

världens bästa!

mysigt

hahaha =)


Sedan kom världens bästa svärmor och farmor

för att hämta Emmy.

*

*

Efter att dom åkt till Matfors, for jag och C till Birsta.

Först käkade vi på Mc Donalds i BirstaCity. Sedan gick vi

till Ikea. Det var verkligen skitmycket folk där idag =/

Hursomhelst köpte vi en tv-bänk, en bäddmadrass, ett bord,

en hylla och lite småsaker till Emmys rum. Vidare till BarnensHus

för att köpa en rosa BobbyCar som hon ska få i julklapp.

En sackosäck(eller vad dom nu heter) och en pulka fick också

följa med oss hem. Sedan hade vi bestämt att träffa Malin &

Robban på Jysk, där vi skulle köpa två kuddar, en lampa och

ett täcke..(Allt Till Emmy förstås ;)

Sen blev det Donken igen,hehe. Trevligt med lite sällskap iaf.

Dom hade varit och kollat på kakel till sitt kök innan dom mötte

upp oss.

vårt middagssällskap =)

...och en bild på mig och C också.

**************************************************
'

Ja just ja..då vi var på McD, ringde svärmor och frågade

om inte Emmy kunde få sova där inatt? Klart hon fick =)

Så ikväll har vi hunnit med att städa samt fått ordning på

det mesta tills Emmy ska "flytta in" i sitt nya rum imorgon.

Det som fattas nu, är våningssängen som C och Micke ska

åka och köpa imorgon. Kommer att bli kanonbra!

Jag åker nog på Erics kalas utan Emmy imorgon, eftersom

hon fortfarande inte är helt bra i magen. Trist, men vad gör man?

Jag och Malin ska nog åka dit tillsammans, och det ska bli kul att

träffa Lotta och Tulay. Vet inte vilka fler som är bjudna, men

det blir säkert kul att träffa dem också, haha.

Nu ska vi ta ett välbehövligt bad innan vi myser ner oss i

soffan............................................
....../S



Av Sara - 15 november 2008 12:10



För en stund sedan ringde min kära svärmor

och undrade om vi ville ha barnpassning idag.

Klart vi vill, hehe. Nu har dom just åkt till Matfors

och jag och C ska skynda ut till Birsta och handla grejor

till Emmys rum. =)

Av Sara - 15 november 2008 09:11



Snygg rubrik va? Men de senaste dagarna har bestått av

oändligt många bajsblöjor. Stackars Emmy. VAD är det för

fel på hennes mage?? I natt vaknade vi av att hon stod upp

i spjälsängen och skrek...Då C tog upp henne var hon genom-

blöt av kiss..OCH bajs =/  Nu på morgonen har hon ätit majsgröt

med god aptit och leker och verkar på bra humör. Konstigt

det här tycker jag. Ska se till att vi får träffa nån läkare på måndag!


Idag vet jag inte alls vad vi ska hitta på- C får sovmorgon..eller

iallafall ligga kvar i sängen. Att sova då Emmy håller på att busa,

är inte det lättaste om man inte heter Sara =P

Nä, nu måste jag leka lite..Återkommer! /S

(ursäkta det äckliga inlägget)

Ovido - Quiz & Flashcards