Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 19 november 2008 13:31


Utmanad av Emelie



"Ta den sjätte bilden i den sjätte bildmappen i "dina bilder" och publicera den i din blogg och berätta vad den föreställer."


Inte helt oväntat att det var en bild på Emmy...Men även jag själv

har lyckats fastna på bild denna gång: osminkad och m. snyggaste

minen liksom =P


Jag utmanar:

Lotta: http://www.ecin.blogg.se

Maijsan: http://www.mmmaijsan.blogg.se

Josephine: http://www.joxzephine.blogg.se

Ida.B: http://backeus.bloggagratis.se


Av Sara - 19 november 2008 10:50



Emmy tog sovmorgon idag...Klockan 8.50(!) vaknade

vi. Hon brukar ju ska vara på dagis kl. 9, så jag fick

ringa och säga att vi skulle bli lite sena *s*

Alltså kan man nog anta att hon sover bra i sin nya

säng och i sitt nya rum. Skönt!

Nu blir det till att ställa alarmet varje morgon, så hon

kommer iväg på dagis på utsatt tid, hehe.

Idag ska jag plugga med Emelie. Som jag tjatat om detta.

Men jag är verkligen i desperat behov av hjälp-

Imorgon gör jag det sista provet. Tror att jag kommer

att få IG på kursen =/ Vilken inställning va? =P

Men jag HOPPAS att jag får ett G iallafall..Vore så jävla skönt!!!

Nu blir det lunch,ska plocka undan lite och köra en tvättmaskin etc.

............later /S

Av Sara - 18 november 2008 21:32



Vi har haft besök av Anna, Liam & Pontus

ikväll. Väldans trevligt. Liam busade med Emlan

och hon verkade tycka att det var jätteroligt =)

Och nu har jag bokat in turen till Sörfors, eller vart

dom nu bor,haha. På fredag ska jag åka och hälsa på dem

iallafall..Får se om C också vill följa med..


Imorgon ska jag plugga med Emelie. Snällt av henne att

ta mig under sina vingar, och lära mig lite matematik =P

Och så får jag ju se hur hon bor också, i sin nya lilla lägenhet!


Nä, nu ska jag väl ge upp bloggandet för idag...Bye bye.

Av Sara - 18 november 2008 18:02



Emmy tog sovmorgon till kl. 8.10 imorse, så

det blev en mycket rask promenad till dagis.

Sedan kom Katrin och Bengt hit för att hämta en

garderob som vi hade över. Lunch med dem på Tandoori

innan jag skulle till läkaren.

Det är tydligen migrän jag har.

För 850 spänn(!) fick jag en massa råd och tips på hur jag ska

minska uppkomsten av dom gräsliga anfall jag brukar få,

och en liten hint om att sluta röka.

Efter läkarbesöket gick jag och C en sväng på stan.

Träffade Mattias och hans son Timothy. Jag och Emlan

kanske ska hitta på nått med dem nån dag här i veckan.

På Pressbyrån passade vi på att spela på Lotto för första

gången i mitt liv. Så nu hoppas man på storvinsten! ;)


Emmy hade sovit bra, och varit på bra humör hela dagen

på dagis. Och hon har skaffat sig en pojkvän också.*s*

Dom hade pussats och kramats mest hela eftermiddagen,

haha. Gulligt!

later............................../S


Av Sara - 17 november 2008 22:22



Nu har jag gett upp matematiken för idag.

Hoppas på att Emelie ska kunna åstakomma ett

underverk med min stackars omatematiska hjärna

och förvandla mig till värsta mattesnillet lagom till

torsdagens prov =P


Emmy ligger i sin nya säng och sover. Andra natten

hon sover där nu. Skönt att hon äntligen har sitt eget

rum! Ikväll gav jag och C henne ett nytt gosedjur...

Fåret Shaun..Ni vet, han från barnprogrammet?!

Iallafall så bräker han, och skakar om man drar honom

i svansen. Skitrolig, tyckte jag och Christian. INTE Emlan.

Hon petade lite på Shaun, formade lillmunnen till ett Ooo

och verkade inte alls gilla sin nya leksak ..haha.

Har även passat på att testa hur hon skulle reagera på

ett litet syskon! Jag tog hennes docka,

satt med den på armen som om den vore en baby, och pussade

den och gullade. Emmy satte sig snabbt bredvid mig...Och slog dockan HÅRT i ansiktet innan hon ryckte den ur min famn, rev den i ansiktet,

för att slutligen kasta den på golvet! Hm...=P


Återkommer imorgon /S


Av Sara - 17 november 2008 18:07



Usch! Nu har jag kommit hem från skolan.

Vill mysa lite med Emmy innan hon ska sova.

Sedan ska jag fortsätta räkna....Algebra och

funktioner och annat skit!  På onsdag ska Emelie hjälpa mig

så jag kanske har en liiiiiten chans att klara kursen iaf.


På förmiddagen idag for jag till Birsta för att köpa Ipren och

Folsyra-tabletter ;) Lunchade m. Malin innan jag skulle på

skolan. Emmy har varit på dagis idag, och allt hade gått bra.

Nu verkar hon vara helt återställd i magen *pepparpeppar*.Skönt!


Ja just ja..Igår var jag ju på kalas! Lottas Eric som fyllde 1 år =)

Jättegott fika fick vi, och det var trevligt att träffa alla.

Nä..nu ska jag kolla om vi har nått ätbart.

C hade kokat potatis och gjort äggröra till Emmy och sigsjälv.

Värsta husliga liksom =)

Jag ska nog göra omelett till mig själv nu.

later....................................../S

Av Sara - 15 november 2008 21:46



Vilken härlig lördag!

Dagen började med

en massa bus m. Emlan:


Emmy pussar pappa genom glasdörren, haha

Emmy har en jätterolig bok som hon fått av faster =)

världens bästa!

mysigt

hahaha =)


Sedan kom världens bästa svärmor och farmor

för att hämta Emmy.

*

*

Efter att dom åkt till Matfors, for jag och C till Birsta.

Först käkade vi på Mc Donalds i BirstaCity. Sedan gick vi

till Ikea. Det var verkligen skitmycket folk där idag =/

Hursomhelst köpte vi en tv-bänk, en bäddmadrass, ett bord,

en hylla och lite småsaker till Emmys rum. Vidare till BarnensHus

för att köpa en rosa BobbyCar som hon ska få i julklapp.

En sackosäck(eller vad dom nu heter) och en pulka fick också

följa med oss hem. Sedan hade vi bestämt att träffa Malin &

Robban på Jysk, där vi skulle köpa två kuddar, en lampa och

ett täcke..(Allt Till Emmy förstås ;)

Sen blev det Donken igen,hehe. Trevligt med lite sällskap iaf.

Dom hade varit och kollat på kakel till sitt kök innan dom mötte

upp oss.

vårt middagssällskap =)

...och en bild på mig och C också.

**************************************************
'

Ja just ja..då vi var på McD, ringde svärmor och frågade

om inte Emmy kunde få sova där inatt? Klart hon fick =)

Så ikväll har vi hunnit med att städa samt fått ordning på

det mesta tills Emmy ska "flytta in" i sitt nya rum imorgon.

Det som fattas nu, är våningssängen som C och Micke ska

åka och köpa imorgon. Kommer att bli kanonbra!

Jag åker nog på Erics kalas utan Emmy imorgon, eftersom

hon fortfarande inte är helt bra i magen. Trist, men vad gör man?

Jag och Malin ska nog åka dit tillsammans, och det ska bli kul att

träffa Lotta och Tulay. Vet inte vilka fler som är bjudna, men

det blir säkert kul att träffa dem också, haha.

Nu ska vi ta ett välbehövligt bad innan vi myser ner oss i

soffan............................................
....../S



Av Sara - 15 november 2008 12:10



För en stund sedan ringde min kära svärmor

och undrade om vi ville ha barnpassning idag.

Klart vi vill, hehe. Nu har dom just åkt till Matfors

och jag och C ska skynda ut till Birsta och handla grejor

till Emmys rum. =)

Ovido - Quiz & Flashcards