Alla inlägg under mars 2008

Av Sara - 9 mars 2008 18:53

Emmy är lite piggare idag...Just nu är hon och pappan i Matfors. Och jag håller på att plugga. Har faktiskt fått lite gjort idag. Imorgon ska jag på skolan..men jag håller på att bli sjuuuuk =(

Har tagit en liten paus fr. pluggandet,flyttat bilen och varit på Hem(sk)Köp och handlat thé, honung och halstabletter, så nu ska jag försöka kurrera mig...


Lilla familjen kommer nog hem snart, så det är bäst jag fixar mitt thé och fortsätter att läsa...


mina nya jeans =)







Av Sara - 8 mars 2008 20:57

Mitt huvud är fyllt med blöt bomull..eller nått liknande, känns det som..

Emlan är fortfarande jättefebrig, efter lite fruktpuré och en Panodil-supp.

Jag är fortfarande trött/hängig..etc.

Anyway..C har nu bytt av mig och nu är det han som får ligga i sängen bredvid vår lilla sjukis, och jag ska fortsätta läsa min bok. "Dog eat Dog" heter den..Skriven av en Edward Bunker. Någon som läst den??

Den handlar om tre kriminella män i USA som begår brott, tar droger och så vidare. Ganska bra, men otroligt tragisk.

Meh! Där har vi det ju! Jag har läst i den där förbannade boken till och från hela dagen..Det är ju därför jag känner mig så missmodig nu..Eller Iallafall så lär det ju bidra till det åtminstone. Skitbok!


kärlek a´ 2006


Av Sara - 8 mars 2008 19:45

Vilken oändligt seg dag det har varit..Förmodligen för att jag inte lämnat lägenheten på hela dagen =/ Emmy har sovit, fått febernedsättande medicin, ätit,sovit,druckit äppeldryck,sovit o.s.v..Som mest har hon haft 39,9 i feber nu..Stackars pluttan! Och idag blev hon ju 7 månader också, min lilla sjukling.

Jag har inte alls hunnit med så mycket som jag hoppats på. Har iallafall lyckats plugga lite engelska, men det är hyfsat tärt att inte kunna sitta nån längre stund, utan avbryta mitt i en mening, för att sedan börja om en halvtimme senare och försöka komma in i sammanhanget igen..ja ni fattar?!!

På måndag blir det en heldag i skolan iallafall..om Emlan är piggare, om inte jag också lyckats bli sjuk tills dess. Känns som om det inte är en omöjlighet..Fan..har inte tid att vara sjuk nu!!


Resten av kvällen blir väl lika spännande som dagen i övrigt..haha. Gud..jag bara sprudlar av glädje och entusiasm nu eller hur...Nähä..inte det?! Ja men så kan det faktiskt vara ibland..och Idag är "ibland"...Jag är trött, stressad över skolan..Less. Kort sagt är jag en härlig människa att umgås med just nu..uhmm..neee.Tråk-helg!!




Av Sara - 8 mars 2008 12:01

Min lilla älskling är sjuk..Hon har över 39 grader i feber, och är så trött och hängig. Nu ligger hon och sover, efter att ha fått lunch och alvedon. Jag ska lägga mig bredvid henne i sängen nu och läsa min engelskabok..C har åkt ut till Birsta.


Lotta: Haha...ja men jag tycker att DU ser fräsch ut...och pigg, trots att du inte får sova mycket om man jämför med mig!


Återkommer senare...

Av Sara - 7 mars 2008 18:16

Jag har kommit på att jag inte vill vara en sunkig mamma...Jag vill vara snygg, med välskött hår och märkeskläder..Inte en slacker med kluvna hårtoppar och mjukbrallor! Tycker att "alla andra" ser så jävla vältränade, fräscha och glada ut..så vill jag också vara..Trots att jag är MAMMA!


Kanske är det nån slags åldersnoja som smygit sig på...Ok, jag inser att jag inte längre är 20..och jag inser att jag förmodligen aldrig har varit särskilt snygg, men man behöver väl inte kasta in handduken bara för det?!

Jag borde komma igång och träna lite snart, innan rumpan daskar till baksidan av vaderna då jag går! Men sanningen att säga så är jag världens lataste då det gäller att träna, så även om jag skulle få tid nån dag, så prioriterar jag shopping, kaffedrickande och andra mindre viktiga saker..haha. Och då får man ju liksom skylla sig själv! =P


Jag, som alltid bara tänkt på mig själv och satt mina intressen först,har nu insett att min "jag-tid" knappt existerar längre.

Men jag har heller aldrig varit lyckligare än nu..som C´s sambo och som Emmys mamma. Kärlek, som inte kan beskrivas med ord!


later, mina vänner!



Av Sara - 7 mars 2008 16:49

Trevlig kväll igår med god mat, och besök av M & R. Idag har vi varit hem till L och "T" och fått fika. L fyller år idag.."Dollsan" ;) Emmy var jätteduktig hela tiden...men det är hon ju för jämnan: snäll och glad =)

Sedan tog vi en promenad hem..Mysigt, eftersom det var toppenväder!

L och Emlan,förra veckan,hemma hos oss:



Imorgon kommer min mamma hit och hälsar på..Blir nog bra. Hon ville ta med Emmy på en promenad. Perfekt, för då kanske jag kan plugga lite!

Återkommer!



Av Sara - 6 mars 2008 08:30

Idag fastar jag...i några timmar, och det är INTE frivilligt. Ska snart upp på sjukhuset och lämna de där proverna jag tjatat om..Och då ska man tydligen vara fastande. Fattar inte att man aldrig blir så hungrig som då man inte får äta. Ska väl ta en dusch snart och fixa lite, så kanske jag kan ignorera min kurrande mage tills det är dax att åka =P


C är tokförkyld,den stackaren. Och ni vet ju hur det är då en karl är förkyld?!! haha

Läste liiite,lite i engelskaboken igår iaf. Ikväll kommer M och R hit...trevligt! I helgen MÅSTE jag plugga, och SKA faktiskt ta mig tid att göra det också..*lovar*

Återkommer. /S

Av Sara - 5 mars 2008 21:07

Har lagt upp en länk till här på bloggen, till tv3s web-tv. Emmy föddes ju nere i Uppsala, på Akademiska sjukhuset, eftersom man vid mitt första UL såg att hon hade bukväggsbråck. Och då vi var inlagda där i väntan på planerat kejsarsnitt, tillfrågades vi om vi kunde tänka oss att bli filmade för 3ans "Sjukhuset". Och vi sa att det var ok.

Kolla gärna, men ha överseende med att Jag hade faktiskt snittats för bara några timmar sedan och var fullpumpad med morfin, hehe.


Idag har jag fått jeansen upplagda, men känner att jag måste "gå in dem".

(Inga bilder idag heller, hehe.)

Sedan for C iväg m. sin pappa en sväng, och jag och minime tog en promenad på stan..Mysigt.

Nä, nu ska jag lägga mig i soffan och slöa lite..

Imorgon: sjukhusbesök och provtagning, och lite läsning inför eng.provet

G´natt! /S

Ovido - Quiz & Flashcards